Κατά τη διάρκεια της εκπομπής Masters Golf Tournament, η IBM έτρεξε μια διαφήμιση τονίζοντας τα επιχειρηματικά οφέλη που προκύπτουν από τις καλύτερες προγνωστικές επιχειρηματικές αναλύσεις. Συγκεκριμένα, απεικόνιζε ένα μικρό φούρνο που πωλούσε κεκάκια και σάντουιτς. Έβγαλε το συμπέρασμα ότι τις βροχερές ημέρες, τα κεκάκια πωλούνται περισσότερο από τα σάντουιτς και τις ηλιόλουστες μέρες, τα σάντουιτς πωλούνται περισσότερο από τα κεκάκια.

Η διαφήμιση τόνισε ότι ο κάτοχος του καταστήματος θα αποφασίσει αν θα φτιάχνει κεκάκια ή σάντουιτς ανάλογα με την πρόγνωση του καιρού εκείνης της ημέρας. Αυτό οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων, λιγότερη σπατάλη καταγραφής εμπορευμάτων, κ.λπ. Το νόημα ήταν ότι το να γνωρίζει τα πρότυπα των πελατών του παρείχε σημαντικές επιχειρηματικές γνώσεις για καλύτερη λήψη αποφάσεων, η οποία οδηγεί σε βελτιωμένη λειτουργική απόδοση.

Ενώ υποστηρίζει την βασική αρχή ότι οι προγνωστικές επιχειρηματικές αναλύσεις είναι μια πολύτιμη τεχνική, η διαφήμιση αυτή μας παραπλανά κάπως στη σκέψη ότι αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε μια τέτοια ευέλικτη μόδα. Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλά σημαντικά χαρακτηριστικά που παραλείπονται από τη διαφήμιση της IBM.

Ένα από τα πιο παραπλανητικά χαρακτηριστικά ήταν η ιδέα ότι μια επιχείρηση μπορεί να αλλάξει τόσο γρήγορα μία σειρά προϊόντων της σε μια άλλη χωρίς να χάσει τίποτα. Οι μεγάλες επιχειρήσεις, ακόμη και οι πιο ευέλικτες από αυτές, δεν μπορούν και πιθανώς δεν πρέπει να επιδιώξουν την διαχείριση των προϊόντων τους με βάση τις βραχυπρόθεσμες προβλέψεις.

Περιπτώσεις έδειξαν ότι για να χρησιμοποιηθούν οι επιχειρηματικές αναλύσεις για πρόβλεψη αποτελεσματικά, μια εταιρεία πρέπει να δεσμευτεί για ένα διαρκές και αυστηρό αναλυτικό πλαίσιο για την επίτευξη ουσιαστικών αποτελεσμάτων. Αυτό το πλαίσιο είναι πιο αποτελεσματικό όταν η ικανότητα της διαχείρισης λήψης δεδομένων ενσωματώνεται σε μια αξιόπιστη διαδικασία επανεξέτασης. Αυτό περιλαμβάνει τη δυνατότητα να δημιουργηθεί μια ομάδα ατόμων με συμπληρωματικές δεξιότητες και ικανότητες, με επαναλαμβανόμενη σειρά από πρακτικές, λειτουργικά δεδομένα και εργαλεία. Αυτά χρησιμοποιούνται μαζί, για να αναλύουν συνεχώς τα σωστά προγράμματα οδήγησης και τα μέτρα που έχουν μια ισχυρή σχέση αιτίου και αιτιατού με τις αποφάσεις.

Οι βασικές επιχειρηματικές αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται με την πιθανή προσδοκία τους για αποτελέσματα ή συμπεράσματα. Η πρόβλεψη μέσω των επιχειρηματικών αναλύσεων είναι η σπονδυλική στήλη να γίνει δυνατή, ποιο αποτελεσματική λήψη αποφάσεων που αναγνωρίζει πως το μέλλον μπορεί να αλλάξει. Οι υπολογιστές της Dell απεικονίζουν με ένα παράδειγμα το πώς οι προγνωστικές επιχειρηματικές αναλύσεις εφαρμόζονται, δείχνοντας τον τρόπο που διαχειρίζεται το δίκτυο logistics της και την απογραφή των εξαρτημάτων της για τη συναρμολόγηση επιτραπέζιων ή φορητών υπολογιστών με βάση τις παραγγελίες των πελατών. Η ευελιξία της είναι στο πώς έχουν διαμορφωθεί προϊόντα που μπορούν να μεταφερθούν και το πως η αλυσίδα εφοδιασμού είναι απαραίτητη για τη διαχείριση των στοιχείων και την συναρμολόγηση σε ένα αποτελεσματικό επίπεδο.

Έτσι, ενώ οι προγνωστικές επιχειρηματικές αναλύσεις μπορεί να φαίνονται σαν μια εσωτερική απόσπαση της προσοχής σας από την εργάσιμη ημέρα σας, θα μπορούσε να είναι το πιο σημαντικό πράγμα που θα κάνετε φέτος.

Λοιπόν αν βρέξει σήμερα, πάω να πάρω ένα κεκάκι.

Πηγή: afponline.org