14 Ιανουαρίου 2025
Συνέντευξη από τον Στέφανο Τσολακίδη
Συνέντευξη από τον Στέφανο Τσολακίδη
Business Development Manager, Qlikview Hellas
1. Καταρχήν θα ήθελα να ξεκινήσω με μια γενική ερώτηση .Ποιες εφαρμογές δικαιούνται να φέρουν τον τίτλο "εφαρμογή Business Intelligence " ή όποιον άλλο συναφή;
Οι εφαρμογές που δικαιούνται να φέρουν τον τίτλο “εφαρμογή Business Intelligence” είναι αυτές που οδηγούν την επιχείρηση στη γνώση. Εφαρμογές όπου
- οι χρήστες έχουν άμεση πρόσβαση στη πληροφορία όταν την χρειάζονται
- οι χρήστες έχουν πρόσβαση στη πληροφορία όπου και να βρίσκονται
- η πληροφορία είναι αξιόπιστη, χρήσιμη, κατανοητή και ευπαρουσίαστη
Εφαρμογές όπου οι χρήστες μπορούν να ξεκινήσουν από οποιοδήποτε σενάριο ανάλυσης και να καταλήξουν σε ένα άλλο άμεσα, απλά και εύχρηστα, κύριο γνώρισμα της πλατφόρμας QlikView, την πλέον ανερχόμενη στο χώρο του Business Analytics. Οι εφαρμογές BI επιτρέπουν τους χρήστες να αλληλεπιδρούν με το σύστημα γρήγορα θέτοντας business ερωτήματα και όχι επιλέγοντας φίλτρα μέσα από drop-down μενού για την δημιουργία στατικών report. Οι εφαρμογές ΒΙ έχουν ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον dashboard, ad-hoc analysis, what-if σεναρίων και reporting.
2. Ποιο είναι το μέγεθος της ελληνικής αγοράς ΒΙ; Πιστεύετε ότι η ελληνική αγορά είναι πολύ πίσω στο τομέα του Business Intelligence σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης;
Αν αποφύγουμε τη σύγχυση ανάμεσα στις εφαρμογές παραγωγής στατικών αναφορών και εκτυπώσεων με τις ολοκληρωμένες λύσεις επιχειρηματικής ευφυΐας, θα διαπιστώσουμε ότι η διείσδυση του ΒΙ στην ελληνική αγορά είναι περιορισμένη. Οι προσδοκίες για ανάπτυξη της αγοράς που διατυπώνονται παραδοσιακά δεν έχουν επιβεβαιωθεί πλήρως, αν και οι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς τα τελευταία χρόνια, είναι διψήφιος αριθμός. Ακόμη και ορισμένοι από τους μεγάλους οργανισμούς της χώρας, με τεράστιες ανάγκες πληροφόρησης εξακολουθούν να «αγωνίζονται με μπαλώματα» για να κάνουν τη δουλειά τους. Οι ανάγκες σε πληροφόρηση ωστόσο αλλά και η συνείδηση της αξίας της μέρα με τη μέρα πολλαπλασιάζονται. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις συνειδητοποιούν τα αδιέξοδα της χρήσης του “Excel Business Intelligence” και αποφασίζουν να επενδύσουν στην αυτοματοποίηση της εξαγωγής κρίσιμων μεγεθών και δεικτών για την οικονομική υγεία, ασφάλεια και ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Ιδιαίτερα ελπιδοφόρο είναι το γεγονός της διεύρυνσης των επιχειρήσεων και οργανισμών που ενδιαφέρονται για την υλοποίηση λύσεων ΒΙ, που έρχονται να προστεθούν σε παραδοσιακούς πελάτες λύσεων ΒΙ, όπως οι εταιρίες τηλεπικοινωνιών, τράπεζες και μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις οι οποίοι προχωρούν σε νέες επενδύσεις ΒΙ. Το ενδιαφέρον μάλιστα εκτείνεται και πέρα από το χώρο των πωλήσεων και του marketing που παραδοσιακά αποσπούν το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων σε ΒΙ, σε νέες περιοχές όπως η χρηματοοικονομική παρακολούθηση και η διαχείριση της παραγωγής.
3. Ποιο είναι το QlikView, σε ποιους απευθύνεται και τι εργαλεία διαθέτει;
To QlikView Business Discovery είναι η πλατφόρμα επιχειρηματικής ευφυΐας η οποία βασίζεται σε νέες τεχνολογίες προσέγγισης στον χώρο του Business Intelligence. Οι εφαρμογές QlikView μπορούν να διαχειριστούν όγκους δεδομένων ανεξαρτήτως προέλευσης και μεγέθους, εύκολα, απλά και γρήγορα. Η περιήγηση στις πληροφορίες μέσα από το περιβάλλον του QlikView είναι τόσο εύκολη όσο ένα κλικ στο ποντίκι. Το QlikView είναι το πολύτιμο εργαλείο για τα στελέχη της επιχείρησης για την παρακολούθηση, αξιολόγηση και βελτιστοποίηση των επιχειρησιακών τους διαδικασιών. Απευθύνεται σε όλους τους οργανισμούς από την πιο μικρή εταιρία που θέλει ο ιδιοκτήτης να έχει πρόσβαση μέσα από κάποιο iPAD σε βασικές πληροφορίες, στην πιο μεγάλη όπου θέλουν να έχουν κεντρική διαχείριση δεδομένων πάνω σε εμπορικές και οικονομικές καταστάσεις καθώς και κεντρικό έλεγχο πρόσβασης των χρηστών και διασπορά της πληροφορίας σε τμήματα και διευθύνσεις.
Με το QlikView έχεις πρόσβαση από οποιοδήποτε μέσο είτε είναι αυτό ένας υπολογιστής γραφείου ή κάποιο laptop ή tablet όπως το iPAD ή Google Android συσκευή ή κάποιο κινητό τηλέφωνο όπως είναι το iPhone, Blackberry κ.α
4. Τι μπορεί να κάνει το QlikView για την επιχείρηση σήμερα και ποιά είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει σε αυτή;
Η πλατφόρμα QlikView, προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες στο επίπεδο της διευκόλυνσης λήψης αποφάσεων, οι οποίες είναι κρίσιμες, όχι μόνο για την αύξηση του κύκλου πωλήσεων και την αναγνώριση των επιχειρηματικών ευκαιριών αλλά και τη μείωση των λειτουργικών κόστων της επιχείρησης. Επίσης βοηθάει τον οργανισμό στην βελτιστοποίηση των διαδικασιών καθώς και στον έλεγχο της επιχειρησιακής του απόδοσης.
Με το QlikView η επιχείρηση θα μπορέσει να έχει γνώση για το πελατολόγιο της, γνώση για την εσωτερική της οργάνωση αλλά και γνώση για την αγορά και ανταγωνισμό. Δεν θα βλέπει απλώς μόνο τι προϊόντα αγόρασαν οι πελάτες της ή ποια είναι τα κέρδη της επιχείρησης.
Θα μπορεί να κατέχει περισσότερες και πιο χρήσιμες πληροφορίες, όπως ποιοι πελάτες είναι οι πιο κερδοφόροι, ποιοί εγκυμονούν τους περισσότερους κινδύνους, ποια είναι τα πιθανά προϊόντα που πρόκειται να αγοράσουν οι πελάτες στο μέλλον, καθώς και τους συνδυασμούς αυτών. Επίσης θα μπορεί να κάνει προβλέψεις και σενάρια στην επίπτωση των πωλήσεων και κερδών της επιχείρησης με την αύξηση ή μείωση των τιμών στα προϊόντα της.
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει ανάμεσα σε αλλά είναι η αυξημένη δυνατότητα cross-selling και up-selling μέσω πολλαπλών καναλιών, να έχει προϊόντα με μεγαλύτερο κέρδος, να πετυχαίνει μεγαλύτερο Δείκτη Απόδοσης στις ενέργειες marketing, να έχει καλύτερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση των εσωτερικών της λειτουργιών.
Το QlikView θα μπορέσει να βοηθήσει τον οργανισμό να αποκτήσει μια καλύτερη και εγκυρότερη εικόνα του πελατολογίου της. Η χρήση του αποτελεί και κλειδί για το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Μέσα από την χρήση του η επιχείρηση θα μπορεί να προσφέρει την κάλυψη προσωποποιημένων αναγκών για τον πελάτης της καθώς επίσης και υψηλής ποιότητας εξυπηρέτησης. Σαν αποτέλεσμα αυτό θα έχει την αύξηση της ικανοποίησης του πελάτη που θα οδηγεί στην επιστροφή του ξανά και ξανά στα προϊόντα και υπηρεσίες του οργανισμού.
5. Η εταιρεία του QlikView βραβεύτηκε για άλλη μια φορά από αμερικάνικο περιοδικό ως “Top Business Intelligence Provider” για το 2012. Ποια είναι τα στοιχεία του QlikView που ξεχωρίζουν και σας δίνουν τέτοιου τύπου διακρίσεις;
Τα βασικά του στοιχεία – όσο απλά και αν φαίνονται – που ξεχωρίζουν και μας δίνουν τέτοιου τύπου διακρίσεις είναι η απλότητα, η ευχρηστία, η ευελιξία, η mobile πρόσβαση στην πληροφορία και συνάμα η δύναμη του σε σύνθετες δυναμικές – ad-hoc – αναλύσεις. Σε συνδυασμό των ανωτέρω με το χαμηλό κόστος κτήσης του αποτελεί ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακών λύσεων Reporting & Business Intelligence.
6. Σύμφωνα με την εμπειρία σας και τα trends της εποχής, πως βλέπετε την αγορά των business analytics τα επόμενα χρόνια και πως θα εξελιχθεί μέσα στις εταιρείες;
Οι τεχνολογικές εξελίξεις στο χώρο των business analytics θα είναι ραγδαίες στο προσεχές μέλλον.
Το αυξημένο ενδιαφέρον για έλεγχο και προγραμματισμό κάθε πτυχής της ανθρώπινης και επιχειρηματικής δραστηριότητας έχει οδηγήσει στη συσσώρευση τεράστιου όγκου δεδομένων σε ιδιωτικές και δημόσιες πηγές. Αυτό σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στο χώρο του εξοπλισμού Hardware, των λειτουργικών συστημάτων και των βάσεων δεδομένων έχει διαμορφώσει εξαιρετικά πλούσιο έδαφος για την ανάπτυξη τεχνολογιών που να αξιοποιούν το νέο περιβάλλον. Οι εξελίξεις τρέχουν. Νέες προσεγγίσεις που εμφανίστηκαν στο προσκήνιο όπως η πλατφόρμα QlikView, έχουν ωριμάσει αρκετά, και αγκαλιάζονται από οργανισμούς ακριβώς για την ευκολία, την ευελιξία και την αμεσότητα που προσφέρουν στα επιχειρησιακά δεδομένα και διαφαίνεται η κυριαρχία τους το προσεχές μέλλον.
Στις σημαντικότερες τάσεις θα μπορούσαμε να αναφέρουμε την real-time απεικόνιση των πληροφοριών καθώς και το mobile business intelligence. H real-time απεικόνιση καλύπτει την ανάγκη των εταιριών να μπορούν να αποκρίνονται άμεσα σε ενέργειες και προσφορές αναλύοντας τα δεδομένα που εισέρχονται εκείνη τη στιγμή στο σύστημα από οποιοδήποτε κανάλι πώλησης. Η mobile πρόσβαση στα δεδομένα θα βοηθήσει τα στελέχη εκείνα που θέλουν να έχουν πρόσβαση στις κεντρικές πληροφορίες όπου και να βρίσκονται π.χ. του καταστήματος της επαρχίας που επισκέπτονται ή όταν συζητάνε με τους προμηθευτές τους.