Συνέντευξη από τον Γιάννη Ράπτη
BI Sales Senior Manager, Oracle Ελλάς

 

1. Ποιά είναι η στρατηγική της Oracle στο χώρο των λύσεων Business Analytics και πώς αυτή διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές της;

 

Η στρατηγική της Oracle για τα Business Analytics επικεντρώνεται στο τρίπτυχο «see more, think smarter, act faster» και, πιο συγκεκριμένα, στην παροχή της κατάλληλης πληροφόρησης, με τρόπο εύχρηστο και κατανοητό, προς τον κάθε χρήστη, οπουδήποτε κι οποτεδήποτε τη χρειάζεται, στην κατάλληλη μορφή και στη συσκευή που επιθυμεί, ώστε με τη σειρά του να την αξιοποιήσει για την καλύτερη κατανόηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, τη λήψη των σωστών αποφάσεων και τη βελτιστοποίηση της επιχειρηματικής απόδοσης.

Η Oracle, μέσα από πολύχρονες επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη και σε σημαντικές εξαγορές, αποτελεί σήμερα τη μοναδική εταιρεία πληροφορικής διεθνώς που μπορεί να προσφέρει μια ολοκληρωμένη λύση, ικανή να καλύψει αποτελεσματικά και στο σύνολό τους τις ανάγκες Business Intelligence (BI) και Enterprise Performance Management (EPM), από το επίπεδο του εξοπλισμού αποθήκευσης των διαθέσιμων δεδομένων, ως το επίπεδο της εφαρμογής που χρησιμοποιεί ο τελικός χρήστης και των σχετικών υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης, εκπαίδευσης και consulting.

 

Η λύση Business Analytics της Oracle, αποτελείται από επιμέρους καινοτόμες τεχνολογίες υποδομής, εξειδικευμένες εφαρμογές και καθετοποιημένα επιχειρηματικά μοντέλα που έχουν σχεδιαστεί ώστε να λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης αρχιτεκτονικής που περιλαμβάνει όλο το απαραίτητο hardware και software (Engineered Systems) και καλύπτει το σύνολο των λειτουργικών αναγκών της επιχείρησης. Έτσι, απλοποιείται η σχετική υποδομή, διασφαλίζεται η ενιαία και ποιοτική υποστήριξη όλων των υποσυστημάτων από έναν προμηθευτή, επιτυγχάνεται η άμεση κάλυψη των σχετικών επιχειρηματικών αναγκών με το χαμηλότερο δυνατό συνολικό κόστος (TCO) και πλέον η επειχείρηση μπορεί να εστιάζει το ενδιαφέρον της, αλλά και περισσότερους διαθέσιμους πόρους στην καινοτομία και σε κάθε άλλη δραστηριότητα η οποία παρέχει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία.

 

Επιπλέον, καθεμιά από αυτές τις επιμέρους λύσεις βασίζεται σε δημοφιλή ανοικτά πρότυπα και μπορεί να συνεργαστεί με τις λύσεις άλλων κατασκευαστών που είναι συμβατές με τα αντίστοιχα πρότυπα, διευκολύνοντας την ομαλή επέκταση των υφιστάμενων υποδομών της επιχείρησης, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητές της και επιτρέποντας τη βέλτιστη αξιοποίηση των αντίστοιχων επενδύσεων και της τεχνογνωσίας που έχει ήδη αναπτύξει.

 

Αυτή η στρατηγική της Oracle, διασφαλίζει πως κάθε επιχείρηση ή οργανισμός, ανεξάρτητα από το μέγεθός του, έχει την απόλυτη ελευθερία επιλογής, είτε να υλοποιήσει σταδιακά την πλήρη λύση Business Analytics της Oracle, είτε να συνδυάσει οποιαδήποτε επιμέρους λύση της Oracle με τις λύσεις άλλων κατασκευαστών, αξιοποιώντας τα αντίστοιχα πλεονεκτήματα που προσφέρει καθεμιά από αυτές τις επιλογές και μεγιστοποιώντας την απόδοση των αντίστοιχων επενδύσεων (ROI).

 

 

2. Ποιές είναι κατά την Oracle οι βασικές τάσεις της αγοράς που διαμορφώνουν το μέλλον των λύσεων Business Analytics και ποιά η θέση της Oracle γι’ αυτές;

 

Η Oracle παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά και επενδύει σημαντικά κεφάλαια στη βελτίωση των προϊόντων και των υπηρεσιών της και στην καινοτομία. Στο πλαίσιο αυτό, επικεντρώνει τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον και τις επενδύσεις της στην εξέλιξη λύσεων που σχετίζονται με νέες τάσεις όπως αυτές των In-memory Analytics, Mobile BI, Big Data Analytics, Information Discovery, Cloud Computing, κ.ά., αλλά και με πιο παραδοσιακές τάσεις οι οποίες συγκεντρώνουν το σταθερό ενδιαφέρον της αγοράς, όπως αυτές της πολυδιάστατης ανάλυσης (MOLAP), των Predictive (Forward-Looking) Analytics και του Enterprise Performance Management.

 

Για παράδειγμα το Oracle Exalytics αποτελεί μια καινοτόμο λύση Engineered System για in-memory analytics που συνδυάζει εξελιγμένο hardware και λογισμικό ώστε να παρέχει πολύ υψηλές επιδόσεις κατά την ανάλυση δεδομένων (speed-of-thought analysis), τη μοντελοποίηση επιχειρηματικών προβλημάτων, την κατάρτηση πλάνων κ.λπ, διασφαλίζοντας παράλληλα, κορυφαία εμπειρία χρήσης, απλότητα διαχείρισης και χαμηλό TCO. Με αυτή τη λύση οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιούν όλα τα διαθέσιμα δεδομένα τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, να διευρύνουν τον αριθμό των στελεχών τους που χρησιμοποιούν εργαλεία Business Analytics για τη λήψη και την τεκμηρίωση αποφάσεων, να προσεγγίζουν αποτελεσματικά, πολυσύνθετα και δισεπίλυτα κατά το παρελθόν προβλήματα.

 

Επιπλέον, ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ανάγκη πρόσβασης των χρηστών σε αναλύσεις που θα τους βοηθήσουν να λάβουν κάποια απόφαση, οποτεδήποτε χρειαστεί και οπουδήποτε κι αν βρίσκονται, καθώς και στη ραγδαία εξάπλωση της χρήσης των έξυπνων φορητών συσκευών (smart phones, tablets κ.λπ), η Oracle διαθέτει λύση Mobile BI, που επιτρέπει την αξιοποίηση δημοφιλών συσκευών, όπως τα iPhone και iPad, για το σκοπό αυτό, ώστε κάθε χρήστης να έχει στη διάθεσή του τις ίδιες λειτουργικές δυνατότητες Business Analytics, ανεξάρτητα απ’ το είδος της συσκευής που χρησιμοποιεί, αλλά προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες δυνατότητες κάθε συσκευής.

 

Είναι επίσης κοινώς αποδεκτό πως, έως σήμερα, μόνο ένα μικρό μέρος από τα διαθέσιμα δεδομένα αξιοποιούνταν πλήρως κατά τη λήψη αποφάσεων, αφού ένα πλήθος από χρήσιμες πληροφορίες (όπως απόψεις πελατών για συγκεκριμένα προϊόντα και υπηρεσίες, αποτελέσματα ποιοτικών ελέγχων ή ερευνών ικανοποίησης προσωπικού, αιτιάσεις αποζημιώσεων, κ.λπ) βρίσκονται «κρυμένες» ως αδόμητο (unstructured) περιεχόμενο, σε emails, αρχεία κειμένου ή XML, HTML σελίδων, weblogs κ.λπ, που ήταν τεχνικά δύσκολο να χρησιμοποιηθεί για αναλύσεις στο παρελθόν. Η ραγδαία εξάπλωση και επιρροή των social media επιδεινώνει την κατάσταση αυτή, αφού με το πέρασμα του χρόνου ο όγκος, η ποικιλομορφία και η ταχύτητα παραγωγής των Big Data αυξάνεται θεαματικά, καθιστώντας πιο επιτακτική από ποτέ την ανάγκη γρήγορης και εύκολης αξιοποίησής του, κυρίως από μη εξειδικευμένους στις τεχνολογίες πληροφορικής χρήστες. Για το λόγο αυτό η Oracle έχει ήδη αναπτύξει μια ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική αναφοράς για τη συγκέντρωση, την οργάνωση και την ανάλυση Big Data και διαθέτει στην αγορά σχετικές λύσεις που βασίζονται σε ανοικτές τεχνολογίες για την αποτελεσματική ενσωμάτωσή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Ειδικά στον τομέα του Information Discovery, η Oracle διαθέτει μια εξελιγμένη λύση (το Oracle Endeca Information Discovery), για τη διεκπεραίωση αναλύσεων που συνδυάζουν αδόμητο, ημι-δομημένο (semi-structured) και δομημένο (structured) περιεχόμενο από πολλαπλές πρωτογενείς πηγές και μεταξύ άλλων είναι ιδανική για την επίλυση προβλημάτων που δεν είναι ξεκάθαρα/προκαθορισμένα, όπως στην περίπτωση που οι χρήστες δεν ξέρουν τι ακριβώς ψάχνουν, καθώς προσπαθούν να επιλύσουν ένα νέο πρόβλημα που δεν έχουν αντιμετωπίσει στο παρελθόν και δε διαθέτουν αντίστοιχο μοντέλο που θα τους βοηθήσει να βρούν τη σχετική λύση.

 

 

3. Τα τελευταία χρόνια, και κυρίως μετά από την εξαγορά της Sun Microsystems παρατηρούμε, πως η Oracle δίνει μεγάλη έμφαση σε ολοκληρωμένες λύσεις Engineered Systems όπως το Oracle Exadata και το Oracle Exalytics. Ποιά είναι τα επιχειρηματικά πλεονεκτήματα που παρέχει καθένα από αυτά τα δυο συστήματα και ποιά η μεταξύ τους σχέση;

 

Το Oracle Exalytics είναι ειδικά σχεδιασμένο για να εξυπηρετεί την υλοποίηση σύγχρονων λύσεων Business Analytics και διαθέτει μεταξύ άλλων μεγάλη ισχύ επεξεργασίας και μνήμη RAM, βελτιστοποιημένο λογισμικό In-memory Analytics και δικτύωση πολύ υψηλών επιδόσεων, που επιτρέπουν την ταχύτατη διεκπεραίωση αναλύσεων σε πολύ μεγάλο όγκο δεδομένων. Οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί μπορούν πλέον να εκμεταλλεύονται το σύνολο των δεδομένων που έχουν στη διάθεσή τους, ακόμα και όσων δεν είχαν ενταχθεί ως σήμερα στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων όπως π.χ. γεωγραφικές πληροφορίες, network/sensor data κ.λπ. Για παράδειγμα μπορούν να αξιοποιούν περισσότερα ιστορικά δεδομένα, περισσότερες λεπτομέρειες και διαστάσεις και βαθύτερες ιεραρχίες κατά τη διενέργεια αναλύσεων, προβλέψεων, την αξιολόγηση σεναρίων, την κατάρτηση προϋπολογισμών (budgeting) και τη σχεδίαση (planning). Μπορούν επίσης να αξιολογούν περισσότερα εναλλακτικά σενάρια, να διενεργούν περισσότερους κύκλους σχεδιασμού (planning iterations) και «intraday closing» διαδικασιών, ακόμα και κάτω από πολύ στενά χρονικά περιθώρια και να διεκπεραιώνουν αναλύσεις για την επίλυση σύνθετων επιχειρηματικών προβλημάτων τα οποία δεν μπορούσαν να επιλυθούν στο παρελθόν λόγω τεχνικών περιορισμών.

 

Επιπλέον, λόγω της υψηλής ταχύτητας εξυπηρέτησης των χρηστών (“speed-of-thought analysis”), της υψηλής διαδραστικότητας και του εύχρηστου και πλούσιου περιβάλλοντος διεπαφής που περιλαμβάνει το Oracle Exalytics, προωθείται η εκτεταμένη χρήση των εφαρμογών business analytics από τα στελέχη της επιχείρησης με το μοντέλο της αυτοεξυπηρέτησης (self-service) που έχει ως αποτέλεσμα την πληρέστερη ενημέρωση των στελεχών σε όλα τα επίπεδα κατά τη λήψη αποφάσεων, την άμεση λήψη ορθών αποφάσεων τη στιγμή που απαιτείται, αλλά και την αποσυμφόρηση της Διεύθυνσης Πληροφορικής της επιχείρησης από τετρημένα αιτήματα εξυπηρέτησης χρηστών και την επικέντρωσή τους σε διαδικασίες που παράγουν μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία.

 

Το Oracle Exadata είναι ένα εξειδικευμένο Engineered System της Oracle που περιλαμβάνει industry-standard τεχνολογία hardware και βελιστοποιημένο λογισμικό Βάσεων Δεδομένων που έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί κεντρικοποιημένες ανεξάρτητες ή μεικτές (mixed workload) λύσεις On Line Transaction Processing (OLTP) και Data Warehousing (DW) στο πλαίσιο αρχιτεκτονικών Cloud computing. Το Oracle Exadata, εστιάζει στην αποτελεσματική αποθήκευση και διαχείριση και στην ταχύτατη ανάκτηση πολύ μεγάλου όγκου δεδομένων εκμεταλλευόμενο μεταξύ άλλων εξελιγμένες τεχνολογίες «έξυπνων» storage servers, fast solid-state storage, hybrid columnar compression και Infiniband networking για τη θεματική βελτίωση της απόδοσης IO intensive εφαρμογών.

 

Καθένα απ’ αυτά τα δυο Engineered Systems παρέχει πλεονεκτήματα σε επίπεδο “time-to-value”, ενώ διασφαλίζουν ταχύτερο χρόνο, μικρότερο ρίσκο, μεγαλύτερη ευκολία και χαμηλότερο κόστος υλοποίησης, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και επέκτασης των αντίστοιχων λύσεων, λόγω της ολοκλήρωσης όλων των επιμέρους τεχνολογιών που ενσωματώνουν με τη μορφή ενός ενιαίου συστήματος και την υποστήριξή του από έναν προμηθευτή για το σύνολο της λύσης.

 

Τα Oracle Exalytics και Oracle Exadata είναι δύο ανεξάρτητα Engineered συστήματα που αντιμετωπίζουν απολύτως διακριτές επιχειρηματικές ανάγκες και καθένα μπορεί να λειτουργήσει και να προσφέρει τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα που προαναφέρθηκαν χωρίς την παρουσία του άλλου. Είναι επίσης γεγονός, πως ο συνδυασμός αυτών των δύο συστημάτων σε ένα ενιαίο περιβάλλον BI & DW που το ένα εκμεταλλεύεται με το βέλτιστο δυνατό τρόπο τις δυνατότητες του άλλου, διασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερες συνέργειες και υψηλότερες επιδόσεις και ενισχύει τα παραπάνω πλεονεκτήματα.

 

 

4. Ποιές εξειδικευμένες λύσεις Business Analytics προσφέρει η Oracle για τα στελέχη του Marketing;

 

Η Oracle διαθέτει την ολοκληρωμένη λύση Siebel CRM που καλύπτει το σύνολο των αναγκών Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων και περιλαμβάνει ένα πλήθος από εξειδικευμένες επιμέρους εφαρμογές για τις ανάγκες των Πωλήσεων, της Εξυπηρέτησης Πελατών και του Marketing, συμπεριλαμβανομένων και αντίστοιχων εφαρμογών Επιχειρηματικής Ευφυΐας (Analytic Applications). Για παράδειγμα, το Marketing Analytics παρέχει ένα πλήρες, παραμετροποιήσιμο και επεκτάσιμο επιχειρηματικό μοντέλο με όλες τις απαραίτητες τεχνολογικές υποδομές και ένα πλήθος από έτοιμους δείκτες (Key Performance Indicators), αναφορές, dashboards, alerts, βέλτιστες πρακτικές κ.ά. που εστιάζουν στην κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών Business Analytics των στελεχών του Marketing. Μεταξύ άλλων, καλύπτει την αποτελεσματική ανάλυση και τμηματοποίηση (segmentation) της αγοράς και τη σχεδίαση, την παρακολούθηση και την ανάλυση του κόστους και της ποσοτικής και ποιοτικής απόδοσης ενεργειών marketing και της επίδρασής τους στα εταιρικά αποτελέσματα και στην πελατειακή τους βάση.

 

Επιπλέον, η Oracle διαθέτει και τη λύση Oracle Real-Time Decisions που αξιοποιεί επιχειρηματικούς κανόνες και τεχνικές predictive analytics στο πλαίσιο in-bound marketing στρατηγικών, για να προτείνει τη βέλτιστη επόμενη ενέργεια/προσφορά (best action/offer) με βάση real-time συνθήκες, για τη βελτιστοποίηση τόσο της παρεχόμενης εμπειρίας χρήσης, όσο και των αποτελεσμάτων κάθε επικοινωνίας με τους πελάτες της επιχείρησης και ανεξάρτητα από το κανάλι/μέσο που χρησιμοποιείται για την επικοινωνία.

 

Με την αξιοποίηση αυτών των λύσεων, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιστοποιήσουν τα αποτελέσματα από τις σχετικές επενδύσεις τους, προστατεύοντας πελάτες τους με μεγάλη αξία από τους ανταγωνιστές, δημιουργώντας ποιοτική ζήτηση με χαμηλό κόστος, βελτιώνοντας την κερδοφορία των πελατών τους και τις σχετικές στρατηγικές και τακτικές αποφάσεις τους.

 

 

5. Ποιά είναι η γνώμη σας για την προστιθέμενη αξία και τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρουν οι λύσεις Business Analytics σε περιόδους οικονομικής κρίσης όπως αυτή που βιώνουμε στις μέρες μας;

 

Σε αντίθεση με τις απλοϊκές λύσεις operational και management reporting και τις σχετικά εύχρηστες αλλά περιορισμένων δυνατοτήτων λύσεις ad hoc ανάλυσης που συναντάμε σε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και οργανισμών, οι ολοκληρωμένες λύσεις Business Analytics επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να παρακολουθούν συστηματικά, να αναλύουν άμεσα και διεξοδικά, να κάνουν προβλέψεις, να αξιολογούν εναλλακτικά σενάρια και συνεπώς να κατανοούν ταχύτερα και σε μεγαλύτερο βάθος το επιχειρηματικό τους περιβάλλον.

 

Η διαρκής παρακολούθηση των επιχειρηματικών επιδόσεων και η γρήγορη και σε βάθος κατανόηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και των αλλαγών που συντελούνται σ’ αυτό επιτρέπει μεταξύ άλλων:

  • τον εντοπισμό επιχειρηματικών ευκαιριών που παρουσιάζονται ακόμα και για σύντομο χρονικό διάστημα και πρέπει να αξιοποιηθούν, ή αποκλίσεων από τις προβλέψεις, προβλημάτων ή πιθανών κινδύνων που απαιτούν την εφαρμογή διορθωτικών/προληπτικών μέτρων,
  • την άμεση λήψη ορθών και τεκμηριωμένων αποφάσεων για τα παραπάνω, για τον περιορισμό του κόστους, τη βελτίωση της απόδοσης και της παραγωγικότητας, την ορθολογικότερη διαχείριση των διαθέσιμων πόρων κ.ά.,
  • τη δημιουργία πιο αποτελεσματικών επιχειρηματικών μοντέλων, πλάνων και προύπολογισμών που ανταποκρίνονται στις συνθήκες της αγοράς και
  • τον καλύτερο συντονισμό της καθημερινής λειτουργίας ολόκληρης της επιχείρησης σύμφωνα με τις στρατηγικές επιδιώξεις της διοίκησης και τις συνθήκες της αγοράς.

 

Η απουσία, ή η πλημελής εφαρμογή κάποιων από τα παραπάνω σε περίοδους ευημερίας πιθανώς να είχε περιορισμένες αρνητικές συνέπειες για την επιχείρηση που θα μπορούσαν να «κρυφτούν κάτω από το χαλί», αλλά σε περιόδους κρίσης αποτελούν σημαντική απειλή για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης και δεν μπορούν να αγνοηθούν. Συνεπώς, η ανάγκη αξιοποίησης λύσεων Business Analytics σε περιόδους κρίσης καθίσταται ακόμα πιο επιτακτική.