Η επιστήμη πίσω από τα μεγάλα δεδομένα
Κάθε μέρα το ποσοστό των πληροφοριών που είναι διαθέσιμο για την λύση των πιο σημαντικών προβλημάτων της κοινωνίας αυξάνεται όλο και περισσότερο. Μέχρι το 2020, η παγκόσμια διαθεσιμότητα των πληροφοριών θα έχει αυξηθεί περίπου 10 φορές.
Αλλά σύμφωνα με τις δυνατότητές τους, τα δεδομένα από μόνα τους δεν μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο διανέμουμε τις πρωτοποριακές ιδέες, διευθύνουμε τις υπηρεσίες υγείας, διεξάγουμε τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων ή λειτουργούμε στην παγκόσμια οικονομία. Τα δεδομένα στην αρχική τους μορφή δεν είναι τίποτα πέρα από μη ανεπτυγμένες δυνατότητες.Τα δεδομένα αποκτούν αληθινή δύναμη, μόνο όταν είναι συγκεντρωμένα, ξεκαθαρισμένα, έχουν υποστεί ανάλυση και χειρισμό και όταν μεταφράζονται στην γλώσσα αυτών που ηγούνται της επιχείρησης και θέτουν τους κανόνες. Και έτσι η έκρηξη των δεδομένων έχει οδηγήσει στην ανάγκη δημιουργίας τομέων που ασχολούνται με την μετατροπή των απλών δεδομένων σε χρήσιμα δεδομένα.
Σήμερα βλέπουμε ολόκληρους τομείς και αρχές επιχειρήσεων που έχουν γεννηθεί από την ανάγκη απόκτησης ιδεών από πληροφορίες που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν μη αποκωδικοποιήσιμες. Συγκεκριμένα ένα νέο επάγγελμα, αυτό των επιστημόνων δεδομένων έχει δημιουργηθεί για να ικανοποιήσει την συνεχώς αυξανόμενη αυτή ανάγκη - το να δώσουν μορφή σε μεγάλες ποσότητες ακατέργαστων δεδομένων.
Το επάγγελμα αυτό βρίσκεται ακόμη σε νηπιακή ηλικία- ο όρος “Επιστήμονας Δεδομένων” χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά το 2008 από τους επικεφαλής της ανάλυσης δεδομένων του LinkedIn και του Facebook- αλλά ακόμη και έτσι, μέσα σε 7 χρόνια μόλις, το επάγγελμα έχει ανθίσει.
Το 2012, η κριτική επιχειρήσεων του Harvard, αποκάλεσε αυτή την θέση εργασίας, ως το “πιο σέξι επάγγελμα του 21ου αιώνα.” Φέτος, ήταν το πιο σέξι επάγγελμα σύμφωνα με το Mashable. Με αναγνωρίσεις όπως αυτές, δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι φοιτητές Μάστερ και Διδακτορικών αλλά χωρίς καθόλου εργασιακή εμπειρία καταλήγουν να λαμβάνουν εξαψήφιους μισθούς. Οι επιστήμονες δεδομένων με εμπειρία, πολύ συχνά λαμβάνουν μισθούς παρόμοιους με τους επικεφαλής διευθυντές επιχειρήσεων.
Η επιστήμη των δεδομένων είναι πλέον ένα εργαλείο απαραίτητο για τις επιχειρήσεις. Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα από την Αccenture, το 87% των εταιριών συμφωνούν. Πιστεύουν ότι η ανάλυση μεγάλων δεδομένων, μέσα σε 3 χρόνια, θα επαναπροσδιορισθεί από τις σημαντικές εταιρίες οι οποίες θα επενδύουν πιο σωστά στο αντικείμενο αυτό. Μάλιστα, το 73% των εταιριών ξοδεύουν πάνω από το 1/5 του τεχνολογικού τους προϋπολογισμού στην ανάλυση δεδομένων.
Όχι μόνο αυτό, αλλά δεν υπάρχουν και αρκετοί επιστήμονες για να γεμίσουν οι θέσεις αυτές. Οι εταιρίες ψάχνουν πλέον ταλέντα για τις θέσεις αυτές σε άτομα που έχουν πτυχίο στην Φυσική, στην Μηχανική και στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά, αλλά κάτι τέτοιο απαιτεί αρκετές εξετάσεις για να επιβεβαιωθεί πως μπορούν να προσαρμοστούν στις δύσκολες απαιτήσεις του τομέα της επιστήμης των δεδομένων.
Για ποιόν όμως λόγο ακριβώς χρειάζεται ένας επιστήμονας δεδομένων τις δεξιότητες αυτές; Τι ακριβώς κάνει ένας επιστήμονας δεδομένων; Και τι κάνει το επάγγελμα του ξεχωριστό σε σχέση με τους μαθηματικούς και τους στατιστικούς αναλυτές;
Η μεγάλη διαφορά είναι η ικανότητα των επιστημόνων δεδομένων να σκεφτούν ως επιχειρηματίες και όχι απλά να μπορούν να εξετάσουν ευρείες και ποικίλες τράπεζες δεδομένων, αλλά να παραθέσουν τα ευρήματα πιο ξεκάθαρα σε όσους είναι υπεύθυνοι για την λήψη αποφάσεων. Όπως το ορίζει η βιομηχανία, “οι Επιστήμονες δεδομένων έχουν την ικανότητα να μεταφέρουν τα ευρήματά τους στους επικεφαλής επιχειρήσεων και πληροφοριακών συστημάτων, με τέτοιο τρόπο που να επηρεάζει το πως προσεγγίζουν τις προκλήσεις οι επιχειρήσεις αυτές.”
Ακόμη μία μεγάλη διαφορά είναι ο αριθμός των υψηλά τεχνικών και ποσοτικών ικανοτήτων που είναι απαραίτητα για την επιτυχία. Υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για ικανότητες εκμάθησης μηχανών, ικανότητες ανάπτυξης Python και Java, και διαχείρισης ανάλυσης ανοιχτής πηγής και δεδομένων.
Στο Experian, επενδύουμε σημαντικό χρόνο και πηγές για τον αναπτυσσόμενο αυτό τομέα.
Έχουμε 5 χρόνια εμπειρίας στην συγκέντρωση της δύναμης των δεδομένων. Στην πραγματικότητα συγκεντρώνουμε ιδέες από τις πληροφορίες αυτές για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας, πριν ακόμη ο τομέας τον δεδομένων γίνει τόσο δημοφιλής. Σήμερα χρησιμοποιούμε ακόμη δεδομένα για να κάνουμε καλύτερη την κοινωνία. Βοηθάμε τους καταναλωτές, τους οικονομικούς θεσμούς, τους οργανισμούς υγείας, τις εταιρίες αυτοκινήτων, τους πωλητές και τους κυβερνητικούς οργανισμούς, να λάβουν πιο πληροφορημένες και αποτελεσματικές αποφάσεις.
Είμαστε αφοσιωμένοι στην ανάπτυξη της επιστήμης των δεδομένων για να βελτιώσουμε τις επιχειρήσεις. Τα DataLabs άλλωστε αποτελούν ένα εξαίρετο παράδειγμα. Αυτά είναι επανδρωμένα με ομάδες επιστημόνων με εμπειρία στην στατιστική και στις αναλύσεις. Ο μοναδικός συνδυασμός των ικανοτήτων αυτών επιτρέπει στα εργαστήρια μας να εξετάσουν προβλήματα με νέους τρόπους και να εντοπίσουν νέες στρατηγικές ανάλυσης. Με την ανάλυση δισεκατομμυρίων μεταφορών και αρχείων, οι ομάδες των DataLabs βελτιώνουν την οικονομία λύνοντας προβλήματα στρατηγικού μάρκετινγκ και διαχείρισης κινδύνου.
Το μέλλον διαγράφεται λαμπρό και υπάρχουν ακόμη περισσότερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να αυξήσουμε την ανάπτυξη και να βελτιώσουμε τις εθνικές πολιτικές. Συνεργαζόμαστε με την βιομηχανία της υγείας- και με πολλούς ακόμη, από την βιομηχανία της ενέργειας σε αυτή των αυτοκινήτων, στην βιομηχανία των υπηρεσιών κατασκευής οικογενειακών κατοικιών και την κυβέρνηση- για να αναπτύξουν τα δεδομένα ακόμη περισσότερο. Για να γίνουν όμως όλα αυτά, πρέπει να βρεθούν ακόμη περισσότερα άτομα που να ξέρουν πως να ερμηνεύσουν τα δεδομένα αυτά.
Και καθώς προχωράμε, οι επιστήμονες δεδομένων θα αποδειχθούν σημαντικοί για την χρήση των δεδομένων αυτών για το καλό των οργανισμών τους.
Ο Eric Haller, από το Experian Global DataLabs προσφέρει τις απόψεις του για την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για επιστήμονες δεδομένων. Ο Eric είναι αντιπρόεδρος του Experian Global DataLabs. Είναι επικεφαλής εργαστηρίων δεδομένων στις ΗΠΑ, στη Μεγάλη Βρετανία, στην Βραζιλία που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες έρευνας και ανάπτυξης. Πριν το Experian DataLabs, o Eric ήταν υπεύθυνος για την διαχείριση και την ανάπτυξη των διαδικτυακών προφίλ και των αγορών, όπως για παράδειγμα της παράδοσης μέσω διαδικτύου, της κυβέρνησης, των αγορών κεφαλαίων και των διαδικτυακών τραπεζικών υπηρεσιών για τις Υπηρεσίες Πληροφόρησης Καταναλωτών