Deep text από τη Facebook.
Κατά τη διάρκεια των αποτελεσμάτων κέρδους για το α’ τρίμηνο του 2016, ο CEO, Mark Zuckerberg, τόνισε τη σημασία του ΑΙ για τη Facebook.. «Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί για εμάς μακροχρόνια προσπάθεια, αλλά τη χρησιμοποιούμε ήδη με πολλούς τρόπους», υποστήριξε. «Αυτή τη στιγμή, η εφαρμογή Moments χρησιμοποιεί την αναγνώριση προσώπου ώστε να βοηθήσει τους χρήστες να μοιραστούν τις φωτογραφίες τους με τους φίλους τους. Χρησιμοποιούμε το ΑΙ ώστε να εμφανίζεται στην αρχική σελίδα των χρηστών το πιο σχετικό περιεχόμενο, να φιλτράρουμε τα άχρηστα στοιχεία και μηνύματα, ακόμα και να βοηθήσουμε τους τυφλούς να κατανοήσουν τι εμφανίζεται στις φωτογραφίες των φίλων τους, διαβάζοντας για αυτούς ηχητικές επεξηγήσεις».
Ωστόσο, το κίνητρο της εταιρείας δεν είναι εντελώς αλτρουιστικό, καθώς θεωρεί το ΑΙ και ως ένα τρόπο να μετατρέψει τον τεράστιο όγκο δεδομένων σε ευκαιρίες εισοδήματος.
Όπως εξήγησαν οι ερευνητές ΑΙ, Ahmad Abdulkader, Aparna Lakshmiratan, και Joy Zhang σε ένα μπλογκ, το σύστημα DeepText δίνει την ευκαιρία στη Facebook να κατανοήσει «με σχεδόν ανθρώπινη ακρίβεια» όσα γράφονται σε πολλές χιλιάδες δημοσιεύσεις ανά δευτερόλεπτο σε 20 διαφορετικές γλώσσες.
Το DeepText βασίζεται σε συνελικτικά και επαναλαμβανόμενα νευρωνικά δίκτυα, σε συνδυασμό με τα μοντέλα που έχουν εκπαιδευτεί χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα εκμάθησης της εταιρείας, μεταξύ των οποίων η FBLearner Flow και η Torch, μια μηχανή ανοιχτής βιβλιοθήκης εκμάθησης.
Η Facebook δοκιμάζει ήδη το DeepText στην εφαρμογή Messenger, ώστε να εξετάσει αν ένας χρήστης θέλει να μεταβεί κάπου. «Το DeepText εντοπίζει τις προθέσεις των χρηστών και εξάγει συμπεράσματα, ώστε να συνειδητοποιήσει αν ένα άτομο ψάχνει ταξί όταν λέει φράσεις όπως, ‘’μόλις βγήκα από ένα ταξί’’, σε αντίθεση με τη φράση ‘’ψάχνω ένα ταξί’’, υποστήριξαν οι τρεις ερευνητές ΑΙ.
Η αναγνώριση των προθέσεων, κυρίως των εμπορικών, είναι αυτό που έχει καταστήσει το Google Search τόσο σημαντικό για εκείνους που ασχολούνται με το μάρκετινγκ. Αυτές οι διαδικτυακές αναζητήσεις τείνουν να δείχνουν ξεκάθαρα τις επιθυμίες των χρηστών, επιτρέποντας σε εκείνους που παρέχουν τις πληροφορίες μετά από κάθε αναζήτηση να προωθούν διαφημίσεις που ανταποκρίνονται στις επιθυμίες των χρηστών.
Οι χρήστες του Facebook μπορεί να εκφράζουν προθέσεις με την ίδια οικονομική αξία, αλλά μπορεί επίσης να συνομιλούν με τους φίλους και την οικογένειά τους χωρίς καμία εμπορική πρόθεση. Έτσι, η εταιρεία θέλει να κατανοήσει τι είδους συζητήσεις κάνουν οι χρήστες, ώστε να διαχωρίσει τις μη εμπορικές συζητήσεις από εκείνες που παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.
Η πρόθεση να βρει ο χρήστης ένα ταξί, που ανταποκρίνεται στη δεύτερη κατηγορία συζητήσεων, δημιούργησε την πρόσφατη ενσωμάτωση της υπηρεσίας εύρεσης ταξί στην εφαρμογή Messenger.
Το DeepText αναπτύσσεται επίσης με σκοπό να αυτοματοποιήσει την απαραίτητη διαδικασία για τη διεξαγωγή οικονομικών συναλλαγών μέσω διαδικτύου. Οι Abdulkader, Lakshmiratan, και Zhang περιγράφουν πώς το σύστημα DeepText στοχεύει στην αναγνώριση και την κατανόηση μιας δημοσίευσης που παρουσιάζει κάποια εμπορική συσχέτιση (όπως μια δημοσίευση του είδους «θα ήθελα να πουλήσω το παλιό μου ποδήλατο για $200, ενδιαφέρεται κανείς;») και στη συνέχεια στη μετατροπή της πρότασης σε μια μορφή δομημένων δεδομένων μέσα από μια διαδικτυακή φόρμα παραγγελιών που επιτρέπει την πραγματοποίηση συναλλαγών μέσω του Facebook.
Σενάρια σαν αυτό αποδεικνύουν γιατί υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον γα το ΑΙ αυτή τη στιγμή. Πέρα από την ικανοποίηση των χρηστών, μέσα από την αναγνώριση αυτών που λένε και αυτών που επιθυμούν, το ΑΙ μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να αναγνωρίσουν τις εμπορικές ευκαιρίες που είναι κρυμμένες στα δεδομένα τους.