12 Δεκεμβρίου 2024

Το δίλημμα των Big data: Εξοικονόμηση χρημάτων εναντίον κέρδους

Πριν λίγο καιρό, η Boeing ανακοίνωσε τη συνεργασία της με έξι αεροπορικές εταιρείες για να προσφέρει προχωρημένες λύσεις αναλυτικής, μέσω των δεδομένων που κατέχει. Αυτή η κίνηση της Boeing, προσφέρει στους πελάτες της επιπλέον κέρδος, γνώση και αξία από την επένδυσή τους στην Boeing. Άνοιξε, δηλαδή, μια νέα υπηρεσία χρησιμοποιώντας τα δεδομένα και την αναλυτική για να προσφέρει ένα νέο προιόν στους πελάτες της. Πολύ έξυπνη κίνηση!

Από την άλλη όμως, απογοητεύεσαι να βλέπεις επιχειρήσεις να «παραδίδουν» τα δεδομένα τους και τις αναλύσεις τους τόσο εύκολα για μια βραχυπρόθεσμη επιτυχία. Δεν θα αργήσει ο καιρός, που όλες οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν τις ίδιες δυνατότητες αναλυτικής, που προσφέρονται από πολλές εταιρείες ειδικές σε αυτόν τον τομέα. Εδώ τίθεται το ερώτημα, πως αν όλες οι εταιρείες έχουν προχωρημένου επιπέδου αναλυτική, ποιο είναι το μακροπρόθεσμο κέρδος σε αυτή την υπόθεση; Τελικά όμως, το κύριο ερώτημα είναι τι στόχο έχει η επιχείρηση.

Βλέπει τα δεδομένα ως ευκαιρία για να εξοικονομήσει χρήματα ή σαν ευκαιρία για να βγάλει χρήματα; Αυτή είναι μια πολύ σημαντική ερώτηση, καθώς θέτει τον τόνο για τις επενδύσεις και τις προσπάθειες που κάνει η επιχείρηση στα big data και την αναλυτική. Είναι θέμα κουλτούρας της επιχείρησης. Αν στόχος είναι η εξοικονόμηση χρημάτων, τότε η κίνηση της Boeing δείχνει να έχει λογική. Αν είναι να βγάλει χρήματα, τότε η γνώση που απορρέει από τα δεδομένα πρέπει να χρησιμοποιείται για να αποκαλυφθούν νέες ευκαιρίες.

Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείς και να επιλέξεις να «μοιραστείς» τα δεδομένα σου και τις αναλύσεις για να εξοικονομήσεις χρήματα. Δεν είναι κακό άλλωστε αν αυτό είναι ο στόχος. Όμως, οι επιχειρήσεις πρέπει να κοιτάνε μακροπρόθεσμα και να αποφεύγουν λύσεις που εξοικονομούν βραχυπρόθεσμα χρήματα, αλλά υπονομεύουν  το μακροπρόθεσμο κέρδος και τις ευκαιρίες που αποκαλύπτουν τα δεδομένα. Αν όλες οι επιχειρήσεις ενός κλάδου μοιράζονται τις ίδιες αναλύσεις, τότε χάνεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των Big Data.

Πηγή: kdnuggets.com