Περίληψη: Η πανδημία COVID-19 έχει προκαλέσει μια ταχεία εξέλιξη των ψηφιακών λύσεων, αλλά δυστυχώς, οδήγησε επίσης σε αύξηση της απάτης. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) ανέφερε αύξηση 76% στις απώλειες λόγω απάτης το 2021 σε σύγκριση με το 2020. Για να καταπολεμηθεί αυτό, οι οργανισμοί χρησιμοποιούν αναλυτικά στοιχεία για να επιταχύνουν τον όγκο των συναλλαγών που εξετάζουν και να εντοπίσουν ύποπτες περιπτώσεις απάτης. Οι τράπεζες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας κατά της απάτης εδώ και δεκαετίες, αλλά και οι κυβερνητικές υπηρεσίες έχουν γίνει στόχος απατεώνων. Για να ανατρέψουν την τάση, πολλές κυβερνητικές υπηρεσίες άρχισαν να χρησιμοποιούν επαλήθευση ταυτότητας με βάση την αναγνώριση προσώπου, αλλά αυτό αντιμετωπίστηκε με προκαταλήψεις και ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο. Για να παραμείνουν μπροστά από τους απατεώνες, οι οργανισμοί πρέπει να χρησιμοποιούν δεδομένα από ποικίλες πηγές και να εφαρμόζουν αντίμετρα όπως η παραδοσιακή ανάλυση δεδομένων, τα βιομετρικά στοιχεία και η computer vision.

Αναλυτικά το άρθρο:
Η πανδημία COVID-19 έχει αλλάξει τον τρόπο που εργαζόμαστε, παίζουμε και επιχειρούμε. Τόσες πολλές από τις δραστηριότητές μας έχουν γίνει διαδικτυακά, εικονικά ή εξ αποστάσεως, που έχουμε υπερφορτώσει την εξέλιξη των βιώσιμων λύσεων που βασίζονται στο Διαδίκτυο. Από την εικονική εκπαίδευση μέχρι την παραγγελία ειδών παντοπωλείου, σχεδόν όλα με τα οποία αλληλεπιδρούμε έχουν υιοθετήσει ένα ψηφιακό στοιχείο.

Αυτή η ταχεία εξέλιξη των ψηφιακών λύσεων έχει ένα μειονέκτημα: απάτη που σπάει ρεκόρ.

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) έλαβε περισσότερες από 2,8 εκατομμύρια αναφορές απάτης το 2021, συμπεριλαμβανομένων απατών απάτης και απάτες διαδικτυακών αγορών, που τροφοδοτούνται από τις αυξανόμενες διαδικτυακές συναλλαγές και τα νέα ψηφιακά κανάλια που έχουν πολλαπλασιαστεί εν μέσω της πανδημίας.

Συνολικά, οι Αμερικανοί καταναλωτές ανέφεραν ότι έχασαν περισσότερα από 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια λόγω απάτης πέρυσι, αύξηση σχεδόν 76% από τα 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια που αναφέρθηκαν για απώλεια το 2020.

Για την αντιμετώπιση της αύξησης της παγκόσμιας απάτης, όλο και περισσότερες εταιρείες και οργανισμοί εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες των αναλυτικών στοιχείων για να επιταχύνουν τον όγκο των συναλλαγών που εξετάζουν και να εντοπίσουν ύποπτες περιπτώσεις απάτης, σύμφωνα με την τελευταία τεχνολογική μελέτη κατά της απάτης από το Association of Certified Fraud Examiners (ACFE) και SAS.

Με βάση απαντήσεις σε έρευνες από σχεδόν 900 επαγγελματίες μαχητές απάτης παγκοσμίως, η Έκθεση Συγκριτικής αξιολόγησης Τεχνολογίας κατά της Απάτης για το 2022 φωτίζει τον τρόπο με τον οποίο οργανισμοί σε διάφορους τομείς χρησιμοποιούν την τεχνολογία για την καταπολέμηση της απάτης.

Ιδιαίτερα:

  • Περισσότερο από το 40% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι επιτάχυναν τη χρήση των αναλυτικών στοιχείων δεδομένων σημαντικά (14%) ή ελαφρώς (29%) κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
  • Σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες (98%) δήλωσαν ότι η χρήση των αναλύσεων δεδομένων από τους οργανισμούς τους τους βοήθησε να εντοπίσουν περισσότερες απάτες πολύ πιο γρήγορα και με ακρίβεια.

Οι απατεώνες αρπάζουν τις ιστορικές ευκαιρίες

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι κλάδοι που εκπροσωπούνται περισσότερο στην έρευνα ήταν η κυβέρνηση και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Οι τράπεζες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας κατά της απάτης για δεκαετίες, χρησιμοποιώντας προηγμένα αναλυτικά στοιχεία για την καταπολέμηση πραγμάτων όπως η απάτη με πιστωτικές κάρτες και το ξέπλυμα χρήματος.

Οι αυστηροί κανονισμοί συμμόρφωσης και ο σοβαρός κίνδυνος φήμης, σε συνδυασμό με μεγαλύτερους πόρους, επέτρεψαν στις τράπεζες να βρίσκονται στην αιχμή της καταπολέμησης της απάτης.

Αντίστροφα, υπάρχει μια πολλά υποσχόμενη ευκαιρία για συνεργασία με κυβερνητικούς φορείς για να βελτιώσουν την τεχνολογία τους για την πρόληψη της απάτης και να τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν αυτήν την αυξανόμενη απειλή. Οι απατεώνες στοχεύουν συχνά κυβερνητικά προγράμματα, είτε πρόκειται για υπερτιμολόγηση της κυβέρνησης για υπηρεσίες είτε για χρήση κλεμμένων ταυτοτήτων για την υποβολή ψευδών φορολογικών δηλώσεων ή αξιώσεων παροχών.

Αυτό ίσχυε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID. Τα προγράμματα ανακούφισης από την πανδημία που κυκλοφόρησαν γρήγορα από τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο αποδείχθηκαν ελκυστικοί στόχοι για τους απατεώνες. Μόνο στις ΗΠΑ, ο Γενικός Επιθεωρητής του Υπουργείου Εργασίας κατέθεσε στο Κογκρέσο ότι «τουλάχιστον 163 δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδόματα πανδημίας (ασφάλισης ανεργίας) θα μπορούσαν να είχαν καταβληθεί λανθασμένα, με ένα σημαντικό μέρος να αποδίδεται σε απάτη». Αυτό είναι ένα συγκλονιστικό ποσό.

Για να ανατρέψουν το ρεύμα, πολλές κυβερνητικές υπηρεσίες άρχισαν να χρησιμοποιούν επαλήθευση ταυτότητας με βάση την αναγνώριση προσώπου. Τελικά, τα προβλήματα μεροληψίας και απορρήτου, καθώς και προβλήματα πρόσβασης και χρηστών, οδήγησαν φορείς όπως το IRS να επανεξετάσουν αυτήν την προσέγγιση. Ευτυχώς, υπάρχει μια πιο ολιστική προσέγγιση ανάλυσης που αντλείται από πηγές δεδομένων που δεν φέρουν τον ίδιο τύπο εγγενούς δικαιοσύνης και μεροληψίας πρόσβασης, όπως ψηφιακές συσκευές, διευθύνσεις IP, αριθμοί κινητών τηλεφώνων και διευθύνσεις email.

Η επαλήθευση ταυτότητας πραγματοποιείται ακαριαία και παρασκηνιακά, εντοπίζοντας πιθανή απάτη, μειώνοντας ταυτόχρονα τις τριβές για τους πολίτες που υποβάλλουν αίτηση για νόμιμα οφέλη. Μόνο όταν υποδεικνύεται κάτι ύποπτο, η καινοτόμος λύση θα δημιουργήσει εμπόδια, όπως η ανάγκη να καλέσετε έναν αριθμό τηλεφώνου για να επαληθεύσετε πρόσθετες πληροφορίες.

Ο δρόμος μπροστά

Το τρέχον τοπίο απάτης έχει αποδείξει την ανάγκη οι οργανισμοί να είναι προνοητικοί και προορατικοί στην προώθηση των εργαλείων και των δυνατοτήτων τους για την καταπολέμηση της απάτης. Το σημαντικότερο είναι ότι, σε όλες τις βιομηχανίες, η πλειοψηφία (60%) των επαγγελματιών καταπολέμησης της απάτης που ερωτήθηκαν από την ACFE δήλωσαν ότι αναμένουν ότι οι τεχνολογικοί προϋπολογισμοί τους για την καταπολέμηση της απάτης θα αυξηθούν τα επόμενα δύο χρόνια.

Πού θα δώσουν προτεραιότητα στις επενδύσεις τους; Τα προηγμένα αναλυτικά στοιχεία ήταν στην κορυφή της λίστας, ιδιαίτερα η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση, που αναφέρθηκαν από το 26% των ερωτηθέντων. Η προγνωστική ανάλυση/μοντελοποίηση ακολούθησε σχεδόν δεύτερη, σημειωμένη κατά 22%.

Τέτοιες δυνατότητες είναι μια ισχυρή δύναμη για την ενίσχυση της ακρίβειας και της αποτελεσματικότητας ανίχνευσης απάτης, επιτρέποντάς την να γίνεται σε πραγματικό χρόνο. Ανεξάρτητα από το αν ένας οργανισμός είναι αρκετά μακρινός στο ταξίδι ανάλυσης για να κάνει αυτό το άλμα, μια καθολική αρχή κατά της απάτης μπορεί να βοηθήσει τόσο τους ηγέτες όσο και τους υστερούντες: Τα δεδομένα είναι ο καλύτερος φίλος του μαχητή απάτης.

Τα σύνολα δεδομένων είναι τεράστια και μόνο μεγαλώνουν. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα λόγω του επιταχυνόμενου ψηφιακού μετασχηματισμού που προκαλείται από την πανδημία και του ρυθμού ανάπτυξης νέων εφαρμογών και ψηφιακών καναλιών. Με κάθε νέο ψηφιακό χώρο είναι μια νέα ευκαιρία για τη συλλογή περισσότερων δεδομένων -- δεδομένα που μπορούν τελικά να χρησιμοποιηθούν για να διαφέρουν.

Πηγή άρθρου: https://www.informationweek.com/big-data/the-dark-side-of-digital-transformation-massive-fraud