
Έχουν τα social media προβλεπτικές δυνατότητες;
Ακαδημαϊκοί και ιδιωτικός τομέας ερευνούν το κατά πόσο τα social media analytics μπορούν να έχουν προβλεπτική αξία. Τα αποτελέσματα των τελευταίων εκλογών του Κονγκρέσου δίνουν μια ακόμα απόδειξη για την ισχύ αυτού του ισχυρισμού.
Η ομάδα του facebook ανακοίνωσε ότι οι χρήστες του προέβλεψαν το αποτέλεσμα με επιτυχία σε περισσότερες από 70% των περιπτώσεων βασιζόμενοι στα “likes” που κάνουν στις αντίστοιχες σελίδες υποψηφίων. Σε 98 μάχες υποψηφίων, το 74% των περιπτώσεων, κέρδισε αυτός που είχε τα περισσότερα likes στη σελίδα του.
Το ίδιο το facebook αναγνωρίζει ότι τα likes δεν είναι πάντα καθαρός δείκτης πρόβλεψης. Χαρακτηριστική είναι η εκλογική αναμέτρηση στη Φλόριντα μεταξύ Alan Grayson και Daniel Webster. Αν και η σελίδα του Grayson είχε πάνω από 30.000 likes, σε σχέση με τα 4.000 του Webster, ο δεύτερος ήταν ο τελικός νικητής.