Η Αλήθεια για την Ποιότητα Δεδομένων: Δεν Μπορείτε να Αγοράσετε Καθαρά Δεδομένα

Περίληψη του άρθρου:
Η ποιότητα των δεδομένων δεν είναι κάτι που μπορείτε να επιτύχετε με μια απλή αγορά ενός εργαλείου ή μιας πλατφόρμας. Παρά τα εκατομμύρια που έχουν επενδύσει οργανισμοί σε προηγμένα εργαλεία διαχείρισης δεδομένων και περίπλοκα πλαίσια διακυβέρνησης, τα προβλήματα παραμένουν: χαμηλή ποιότητα δεδομένων, έλλειψη τεκμηρίωσης και αδυναμία σύνδεσης δεδομένων. Αυτό συμβαίνει επειδή η ποιότητα των δεδομένων είναι κατά βάση ανθρώπινο ζήτημα.
Τα πραγματικά κλειδιά για την ποιότητα των δεδομένων βρίσκονται σε:
- Το πώς επικοινωνούν και συνεργάζονται οι ομάδες και αν οι διαφορετικές διευθύνσεις μιλούν την ίδια "γλώσσα δεδομένων".
- Το πόσο καλά οι οργανισμοί γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ τεχνικών και επιχειρηματικών ομάδων.
- Το κατά πόσο οι εργαζόμενοι κατανοούν τη σημασία της ποιότητας των δεδομένων και έχουν κίνητρα να νοιαστούν.
Είναι σαφές: τα εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν, αλλά δεν θα δημιουργήσουν καλές πρακτικές εισαγωγής δεδομένων, δεν θα ενισχύσουν τη συνεργασία μεταξύ τμημάτων ούτε θα δημιουργήσουν κουλτούρα ιδιοκτησίας των δεδομένων. Η πραγματική μεταμόρφωση ξεκινά με τρία θεμελιώδη ερωτήματα:
- Είναι κατανοητός ο αντίκτυπος της ποιότητας των δεδομένων στην επιχείρηση σε συγκεκριμένους όρους, όπως η "δυνητική αξία" και η "αξία σε κίνδυνο";
- Κατανοούν όλοι τον ρόλο τους στην ποιότητα των δεδομένων και τον αντίκτυπο της ποιότητας των δεδομένων στη δική τους δουλειά;
- Έχετε σχεδιάσει κίνητρα για την ποιότητα των δεδομένων;
Η δημιουργία κουλτούρας διαχείρισης δεδομένων απαιτεί περισσότερα από μια τυπική θέση και μερικές συναντήσεις. Η ποιότητα των δεδομένων δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως «μία από τις πολλές προτεραιότητες». Χρειάζεται να δοθεί προτεραιότητα και να επενδυθεί πραγματική δουλειά σε αυτήν.
Σταματήστε να αναζητάτε μαγικές λύσεις για την ποιότητα δεδομένων. Επενδύστε στους ανθρώπους σας και στην κουλτούρα ποιότητας που δημιουργούν. Οι πραγματικές αλλαγές θα γίνουν ορατές από τα αποτελέσματα.
Αναλυτικά το άρθρο:
Ας μιλήσουμε για το προφανές πρόβλημα στα δεδομένα: Δεν μπορείτε να αγοράσετε την καθαρότητα των δεδομένων. Κανένα εργαλείο, πλατφόρμα ή πλαίσιο διακυβέρνησης δεν θα διορθώσει μαγικά τα προβλήματα ποιότητας των δεδομένων σας. Μόνο κάνοντας την πραγματική δουλειά μπορείτε να το επιτύχετε.
Έχω δει οργανισμούς να ξοδεύουν χιλιάδες και ακόμη και εκατομμύρια σε εξελιγμένα εργαλεία διαχείρισης δεδομένων και με προσοχή σχεδιασμένα πλαίσια διακυβέρνησης. Ωστόσο, χρόνια αργότερα, πολλοί εξακολουθούν να παλεύουν με τα ίδια προβλήματα: Η ποιότητα των δεδομένων δεν είναι στο επίπεδο που πρέπει να είναι. Τα δεδομένα δεν τεκμηριώνονται. Τα δεδομένα δεν μπορούν να συνδεθούν.
Γιατί; Επειδή οι υποστηρικτές εργαλείων και πλαισίων παραβλέπουν μια βασική αλήθεια: Η ποιότητα των δεδομένων είναι πρωτίστως μια ανθρώπινη πρόκληση.
Το πραγματικό κλειδί για την ποιότητα των δεδομένων βρίσκεται σε:
- Το πώς οι ομάδες σας επικοινωνούν και συνεργάζονται και αν οι διάφορα τμήματα μιλούν την ίδια «γλώσσα δεδομένων».
- Το πόσο καλά ο οργανισμός σας χτίζει γέφυρες μεταξύ των τεχνικών και των επιχειρηματικών ομάδων.
- Το αν οι εργαζόμενοι κατανοούν γιατί η ποιότητα των δεδομένων έχει σημασία και αν έχουν ουσιαστικά κίνητρα να νοιαστούν.
Για να είμαστε σαφείς: τα εργαλεία μπορούν να βοηθήσουν. Αλλά δεν θα δημιουργήσουν καλές πρακτικές εισαγωγής δεδομένων, δεν θα προάγουν τη συνεργασία μεταξύ τμημάτων ούτε θα χτίσουν μια κουλτούρα ιδιοκτησίας των δεδομένων. Και σίγουρα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη κρίση, όσο «ενισχυμένα με τεχνητή νοημοσύνη» και αν είναι.
Η πραγματική μεταμόρφωση ξεκινά με τρία θεμελιώδη ερωτήματα:
1️⃣ Είναι κατανοητός ο αντίκτυπος της ποιότητας των δεδομένων στην επιχείρηση σε συγκεκριμένους όρους, όπως η «δυνητική αξία» και η «αξία σε κίνδυνο» (όχι κάποια αφηρημένη έννοια όπως «το χρειάζεστε για την τεχνητή νοημοσύνη»);
2️⃣ Κατανοούν όλοι τον αντίκτυπο του ρόλου τους στην ποιότητα των δεδομένων και τον αντίκτυπο της ποιότητας των δεδομένων στον ρόλο τους; Και πάλι, αυτό πρέπει να είναι συγκεκριμένο και συνδεδεμένο με την καθημερινή εργασία, όχι αφηρημένο όπως «είναι σημαντικό για την εταιρεία».
3️⃣ Έχετε σχεδιάσει προσεκτικά κίνητρα για να νοιάζονται οι άνθρωποι για την ποιότητα των δεδομένων; (Ή περιμένετε να προκύψει από όλα τα άλλα που κάνετε;)
Η δημιουργία κουλτούρας διαχείρισης δεδομένων σημαίνει περισσότερα από το να δώσετε σε μερικούς ανθρώπους φανταχτερούς τίτλους και να τους καλέσετε περιστασιακά για πίτσα. Και η μέτρηση της αληθινής ποιότητας απαιτεί να κοιτάξετε πέρα από τους δείκτες και τα KPIs (μετά από όλα, είναι στη φύση των ανθρώπων να βρίσκουν τρόπους να καλύπτουν τους δείκτες, είτε αυτό επιτυγχάνει τον πραγματικό στόχο είτε όχι).
Πολύ συχνά, η ποιότητα των δεδομένων αντιμετωπίζεται ως «ναι, είναι σημαντική - ανάμεσα σε αυτές τις άλλες πέντε προτεραιότητες». Αυτό είναι μια παγίδα. Είναι είτε προτεραιότητα είτε δεν είναι. Ο δρόμος προς καλύτερα δεδομένα δεν είναι στρωμένος με παρακάμψεις. Απαιτεί να σηκώσουμε τα μανίκια και να κάνουμε τη δουλειά.
Όταν πρόκειται για την ποιότητα των δεδομένων, σταματήστε να κυνηγάτε μαγικές λύσεις. Ξεκινήστε να επενδύετε σε αυτό που πραγματικά μετράει: τους ανθρώπους σας και την κουλτούρα ποιότητας που δημιουργούν. Είτε έτσι είτε αλλιώς, τα αποτελέσματα θα μιλήσουν από μόνα τους.
