
Η Gartner προβλέπει ότι το Business Intelligence και τα Analytics θα είναι σε υψηλή προτεραιότητα για τους CIOs το 2017
Η εστίαση των CIO στο business intelligence ( BI ) και τα analytics φαίνεται ότι θα συνεχιστεί μέχρι και το 2017, σύμφωνα με την Gartner.
Η Inc. Gartner δήλωσε ότι τα οφέλη από την λήψη αποφάσεων βασισμένη σε γεγονότα είναι εμφανή στους διευθυντές των επιχειρήσεων σε ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών κλάδων, όπως το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις, τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, την κατασκευή, τη βιομηχανία, τη διαχείριση κινδύνων, τα χρηματοοικονομικά και το ανθρώπινο δυναμικό.
"Σημαντικές αλλαγές επίκεινται στον κόσμο του BI και των analytics, συμπεριλαμβανομένης της κυριαρχίας των τεχνικών ανακάλυψης δεδομένων, της ευρύτερης χρήση της ροής των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο (real-time streaming event data) και την συνεχώς αυξανόμενη επένδυση σε BI και analytics, όταν ωριμάσουν τελικά και τα Big Data", δήλωσε ο Roy Schulte, Vice President και διακεκριμένος analyst της Gartner. "Δεδομένου ότι το κόστος της απόκτησης, αποθήκευσης και διαχείρισης δεδομένων εξακολουθεί να μειώνεται, οι εταιρείες το βρίσκουν πρακτικό να εφαρμόζουν το BI και τα analytics σε ένα πολύ ευρύτερο φάσμα καταστάσεων."
Η Gartner προσδιόρισε τέσσερις βασικές προβλέψεις για το BI και τα analytics:
Κατά το 2015, η πλειοψηφία των πωλητών ΒΙ (vendors) θα μετατρέψουν το data discovery στο πιο σημαντικό προιόν που προσφέρουν στη πλατφόρμα ΒΙ τους, μετασχηματίζοντας την έννοια των ΒΙ από reporting - centric σε analysis - centric.
Η Gartner προβλέπει ότι με το πέρασμα του χρόνου, οι εταιρείες στο μέλλον θα στραφούν από τις επενδύσεις σε IT λύσεις- developed reporting solutions προς τις επιχειρηματικές λύσεις, business analysis solutions. Το IT θα εστιάσει το μεγαλύτερο μέρος των προσπαθειών του για την μοντελοποίηση και χρήση των δεδομένων. Ως αποτέλεσμα, το data discovery θα εκτοπίσει το IT.
Τα συστήματα πληροφόρησης που αφορούν το IT λοιπόν μπορεί να μην εξαφανιστούν, αλλά το ποσοστό χρήσης αυτών σε analytics θα μειωθεί. Μόνο το 30 τοις εκατό των ανθρώπων των επιχειρήσεων έχουν άμεση πρόσβαση σε BI και analytics σήμερα, αλλά αυτό θα αυξηθεί ως αποτέλεσμα της στροφής προς την ανακάλυψη των δεδομένων .
"Οι BI ηγέτες θα πρέπει να ελέγχουν προσεκτικά και να αξιολογήσουν τους data discovery και ΙΤ vendors για να διαπιστωθεί η καταλληλότητά τους να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις των χρηστών και των επιχειρήσεων», είπε ο κ. Schulte . "Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι ένα μέγεθος σπάνια ταιριάζει σε όλους."
Κατά το 2017, περισσότερο από το 50 τοις εκατό των εφαρμογών analytics θα κάνουν χρήση της ροής των δεδομένων που δημιουργούνται από μηχανές , εφαρμογές ή/και από ιδιώτες.
Καθώς οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την οικονομική αξία και σημασία των πληροφοριών, και βλέποντας την δυνατότητα και ευκαιρία να επεξεργαστούν ακόμα μεγαλύτερους όγκους δεδομένων, θα περιμένουν τεχνολογίες analytics που θα μπορούν να «μεταφράσουν» αυτές τις ροές δεδομένων. Αυτό ξεπερνάει το παραδοσιακό BI σε μια διάσταση από τεχνολογίες ικανές να παράγουν αυτόνομα ιδέες και γρήγορα συμπεράσματα.
"Οι non-tech επιχειρήσεις που είναι ηγέτες στην αγορά θα πρέπει να δημιουργήσουν μια απογραφή του φάσματος των τρεχουσών δεδομένων που συλλέγονται από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, μετά να λάβουν υπόψη τι πρόσθετες πληροφορίες υψηλής αξίας θα μπορούσαν να συλληφθούν μέσω περισσότερων οργάνων», είπε ο κ. Schulte. «Οι διαχειριστές της τεχνολογίας θα πρέπει να εξασφαλίζουν ότι τα δεδομένα που συλλέγονται από τα συστήματα πληροφορικής, τις εφαρμογές, τις συσκευές και τους χρήστες μεγιστοποιούνται με την ίδια σημασία για τις επιπτώσεις των επιδόσεων και το πιθανό μελλοντικό ενδιαφέρον των επιχειρήσεων."
Το 2017 , οι εφαρμογές analytics που προσφέρονται από τους προμηθευτές λογισμικού θα είναι δυσδιάκριτες από τις εφαρμογές analytics που προσφέρονται από τους παρόχους υπηρεσιών.
Οι παραδοσιακοί πωλητές των analytic platforms αναγνωρίζουν ότι προκειμένου να επεκτείνουν την πρόσβασή τους πέρα από τους παραδοσιακούς τους χρήστες, θα πρέπει να διαθέσουν εμπειρία που θα επιτρέψει το self-service σε ένα ευρύτερο φάσμα χρηστών. Οι φορείς παροχής υπηρεσιών επιδιώκουν να μετατρέψουν τον τομέα της εμπειρογνωμοσύνης σε επαναλαμβανόμενες λύσεις που μπορούν να υιοθετηθούν από άλλες οργανώσεις πιο εύκολα.
Το αποτέλεσμα είναι ότι οι οργανώσεις του τελικού χρήστη, επιλέγοντας εφαρμογές ανάλυσης θα έχουν ένα σημαντικά ευρύτερο φάσμα πιθανών παρόχων για αξιολόγηση. Οι οργανισμοί αξιολόγησης προμηθευτών λογισμικού θα βρίσκουν σχεδόν πάντα μια έκδοση SaaS από τα πακέτα των εφαρμογών τους και η ομοιότητα των εννοιών του προϊόντος θα μετατοπίσει την έμφαση του ανταγωνισμού στον τομέα εμπειρογνωμοσύνης ενσωματωμένο από τους πωλητές στην εφαρμογή. Οι προμηθευτές λογισμικού θα αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερο μια κατάσταση συν-ανταγωνισμού με τα παραδοσιακά κανάλια παροχής υπηρεσιών τους, αναγκάζοντάς τους να αυξήσουν τις δικές τους επαγγελματικές δυνατότητες στον τομέα των υπηρεσιών. Οι πάροχοι υπηρεσιών θα χρησιμοποιούν δέσμες εφαρμογών ως ένα αναπόσπαστο μέρος των σχέσεων με τους πελάτες τους, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει μεγαλύτερη εξειδίκευση στις υπηρεσίες που παρέχουν.
Μέχρι το 2016, η μεγάλη σύγχυση των big data θα περιορίσει τις δαπάνες για BI και analytics λογισμικού σε μονοψήφια αύξηση.
Παρά το έντονο ενδιαφέρον σε BI και analytics, η σύγχυση γύρω από τα big data αναστέλλει τις δαπάνες για BI και λογισμικά analytics. Μέχρι το 2016, οι πάροχοι υπηρεσιών θα συγκεντρώσουν την επιχείρηση, κλείνοντας το χάσμα μεταξύ των διαθέσιμων big data για την τεχνολογία και αυτών για επιχειρησιακές υποθέσεις. Όσο τα big data ωριμάζουν και περισσότερη πνευματική ιδιοκτησία είναι διαθέσιμη, τα big data analytics θα καταστούν πιο κατάλληλα, mainstream και τελικά εξαιρετικά διασπαστικά.
Πρόσφατες έρευνες της Gartner δείχνουν ότι μόνο το 30 τοις εκατό των οργανισμών έχουν επενδύσει σε big data, από τα οποία μόνο το ένα τέταρτο (οκτώ τοις εκατό του συνόλου) τα έχουν καταφέρει στην παραγωγή. Αυτό αφήνει περιθώρια για σημαντική αύξηση στο μέλλον. Τα analytics παίζουν ξεκάθαρα με την μεγάλη τάση των δεδομένων, όπου ο αυξανόμενος όγκος, η ταχύτητα και η ποικιλία των δεδομένων δημιουργούν ευκαιρίες και στα κέντρα αγοράς. Ωστόσο, αυτό κάνει την προέλευση των analytics και πιο τεχνικά περίπλοκη από ό, τι ήταν στο παρελθόν.
Παραδόξως, η σύγχυση που περιβάλλει τον όρο των big data και η αβεβαιότητα σχετικά με τα απτά οφέλη αυτών είναι εν μέρει η αιτία για το soft BI και την αγορά analytics. Οι διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων έχουν επιβραδυνθεί, ενώ οι κάτοχοι του προϋπολογισμού προσπαθούν να ταιριάξουν κάθε φορά το ξεχωριστό σενάριο κάθε επιχείρησης με το σωστό εξοπλισμό. Εν τω μεταξύ, το BI και τα analytics εξακολουθούν να παραμένουν στην πρώτη γραμμή για τους CIOs και οι πάροχοι υπηρεσιών θα προσπαθήσουν να γεφυρώσουν το χάσμα, το οποίο όμως θα σταματήσει να υπάρχει, όταν οι υπηρεσίες αυτές θα γίνουν «προϊοντικές». Αυτό, καθώς και η ωριμότητα της τεχνολογίας, αναμένεται να πραγματοποιηθεί γύρω στο 2016. Πέρα από το 2016, όταν η λύση του προβλήματος θα έχει βρεθεί, όταν η συζήτηση ωριμάσει και μετατοπιστεί από την τεχνολογία στις επιχειρήσεις και όταν θα υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες, τα big data analytics θα διαποτίζουν σχεδόν όλα όσα κάνουμε, βοηθώντας την κοινωνία να ωθηθεί προς την ψηφιακή εποχή.
Περισσότερη ανάλυση είναι διαθέσιμη στην έκθεση «Προβλέψεις 2014: Το Business Intelligence και τα Analytics θα παραμείνουν κορυφαία τεχνολογική προτεραιότητα των CIO. " Η έκθεση είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Gartner.