12 Σεπτεμβρίου 2024

Τι χρειάζεται να προσέξει κανείς για την καλύτερη αξιοποίηση των Social Analytics;

Είτε μας αρέσει είτε όχι, τα κοινωνικά δίκτυα έχουν γίνει πολύ σημαντικά για τις επιχειρήσεις σήμερα. Ακόμα και αν μια εταιρεία δεν εκμεταλλεύεται τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης δεν μπορεί να αποφύγει μια συζήτηση στα κοινωνικά δίκτυα για τα προϊόντα ή το image της. Γι’ αυτό το λόγο γίνεται μια συστηματική παρακολούθηση αυτών των συζητήσεων από πολλές εταιρείες, οι οποίες επιχειρούν μέσα από αυτές να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα για τις δουλειές τους. Πόση απήχηση έχει μια μάρκα; Τι αποδοχή έχουν τα μεμονωμένα προϊόντα και υπηρεσίες; Ποιοι είναι εκείνοι που διαμορφώνουν την κοινή γνώμη; Υπάρχουν τάσεις που μπορούν να επηρεάσουν τις πωλήσεις; Απάντηση σε ερωτήσεις τέτοιας φύσεως δίνουν τα Social analytics, μέσω των οποίων αναλύεται και αξιολογείται το περιεχόμενο που δημοσιεύεται από τους χρήστες του Facebook, του Twitter και των άλλων σελίδων κοινωνικής δικτύωσης.

Υπάρχουν μερικά βασικά χαρακτηριστικά για τα Social analytics, τα οποία αν τα κατανοήσει κανείς μπορεί να αποκομίσει ευκολότερα τα επιζητούμενα οφέλη.

1. Μεγάλο επιχειρηματικό πεδίο δράσης. Sites όπως το Facebook και το Twitter βοηθάνε τις εταιρείες να προωθήσουν στην αγορά τα νέα προϊόντα και υπηρεσίες τους, ενώ επιτρέπουν στους πελάτες να μοιράζονται τον πόνο τους σε ένα κοινό εκατομμυρίων ακροατών. Ενας μεγάλος αριθμός vendors έχει αναπτύξει μια πληθώρα από εργαλεία, συχνά βασισμένα στο cloud, τα οποία μπορούν να παρακολουθήσουν, να συλλέξουν, να αναλύσουν και να ανταποκριθούν σε συζητήσεις που γίνονται στα sites κοινωνικής δικτύωσης. Αυτά τα εργαλεία είναι κρίσιμα για τις επιχειρήσεις που θέλουν να κατανοήσουν την online αποδοχή τους. Οπως πιστεύουν, άλλωστε, οι αναλυτές της αγοράς, το Social Web είναι απλά πολύ μεγάλο, πολύ γρήγορο και γεμάτο άχρηστες πληροφορίες και spam, με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά δύσκολο να μπορέσει κανείς να το χειριστεί μόνος του, χωρίς τη χρήση ειδικών εργαλείων.

2. Η αγορά έχει ωριμάσει. Τα εργαλεία Social analytics εξελίσσονται, βελτιώνονται και προσφέρουν βαθύτερες γνώσεις για τους πελάτες, χάρη στις προόδους που έχουν επιτευχθεί στην επεξεργασία της φυσικής γλώσσας και σε άλλες τεχνικές περιοχές.

3. Δύσκολη αγορά. Η διαφοροποίηση ενός vendor από τους υπόλοιπους μπορεί να είναι πολύ δύσκολη, λαμβάνοντας υπόψη την πληθώρα λύσεων Social analytics που κυκλοφορούν στην αγορά.

4. Oι CIOs δεν έχουν το μόνο λόγο. Τα Social analytics δεν έχουν να κάνουν μόνο με τη Διεύθυνση Πληροφορικής, αλλά μπορεί να επηρεάζουν ουσιαστικά τις λειτουργίες και άλλων τμημάτων μιας εταιρείας, όπως το νομικό τμήμα, το τμήμα HR κ.λπ.

5. Τα Social analytics δεν έχουν να κάνουν μόνο με το μάρκετινγκ.

Μικρά μυστικά επιτυχίας

Η επιτυχία ενός project ανάλυσης δεδομένων δεν είναι εύκολη και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά μικρά μυστικά που μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχία: Κατανόηση των επιχειρηματικών απαιτήσεων. Αρκετά διοικητικά στελέχη επιχειρήσεων κατανοούν ότι τα analytics μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία τους, ωστόσο δεν ξέρουν το πώς ακριβώς . Η ακόμα χειρότερα, έχουν λανθασμένες προσδοκίες για το τι μπορούν τα analytics να κάνουν γι΄ αυτούς. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται μια καλύτερη κατανόηση των επιχειρηματικών απαιτήσεων, συνδέοντάς τις με συγκεκριμένες επιχειρηματικές διαδικασίες και μετρήσιμες επιδόσεις.

Αξιολόγηση διαθέσιμων δεδομένων και πολιτικών. Είναι σημαντικό πριν υπάρξει μια βαθειά διείσδυση στα βουνά δεδομένων που συσσωρεύονται καθημερινά σε μια εταιρεία, να κατανοήσει κανείς επακριβώς τι δεδομένα έχει ένας οργανισμός, που είναι αυτά και πώς είναι δομημένα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε μοναδικά δεδομένα που είναι διαθέσιμα στους ανταγωνιστές. Ακόμα πιο σημαντικό είναι να κατανοήσει κανείς επακριβώς πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτά τα δεδομένα.

Η δύναμη της εικόνας. Πολλές φορές επαληθεύεται το κλασικό κλισέ, ότι μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις – πολύ περισσότερο αν αυτή η εικόνα είναι interactive. Το να βλέπει κανείς μια εικόνα από τα δεδομένα, τον βοηθά να κατανοήσει τι μπορεί να εκμεταλλευτεί από αυτά. Δεν πρέπει να παραμελείται η υποστήριξη SQL.Η υποστήριξη της SQL από τα εργαλεία ανάλυσης είναι σημαντική και εγγυάται τη συμβατότητα σε ένα οικοσύστημα analytics.
Source:Netweek.gr