Big Data 2.0
Η πρώτη φάση των big data (Big Data 1.0) ήταν απλά για να γίνουν γνωστά σε όλους. Όσο πιο πολλά δεδομένα είχε κανείς, τόσο πιο καλός ήταν ο στόχος, η μέτρηση και οι δυνατότητες ιδεών. Το σύστημα των big data έχει φτάσει τώρα στο σημείο όπου οι βασικές δυνατότητες υποδομής
για την υποστήριξη των προκλήσεων για big data είναι εύκολα προσβάσιμες. Τώρα μπαίνουμε στη δεύτερη φάση των big data - big data2.0 – όπου πρέπει να δώσουμε έμφαση σε τρία πράγματα:
1 Ταχύτητα: Τα δεδομένα αυξάνονται με απίστευτα γρήγορο ρυθμό, και η δυνατότητα ταχύτατης ανάλυσής τους είναι πιο σημαντική από ποτέ. Ακόμη και οι πάροχοι analytics συνειδητοποιούν την σημασία της ταχύτητας και κατασκευάζουν προϊόντα που μπορούν να αναλύσουν ΤΒ δεδομένων σε δευτερόλεπτα.
2 Ποιότητα δεδομένων: Γίνεται όλο και πιο σημαντική λόγω της απίστευτης αύξησης του όγκου των δεδομένων. Η ταχύτητα λήψης αποφάσεων έχει φτάσει ήδη σε σημείο που έχει ξεπεράσει τον ανθρώπινο νου. Αυτό σημαίνει πως με βάση τους κανόνες που έχουν οριστεί, γίνεται ξεκαθάριση και επεξεργασία δεδομένων και λαμβάνονται οι αποφάσεις, όλες χωρίς ανθρώπινη εμπλοκή.
3 Εφαρμογές: Τα Big data μας έχουν συναρπάσει τόσο πολύ που όλοι θέλουν να τα χρησιμοποιούν, αλλά οι τεχνικές προκλήσεις δεν το επιτρέπουν. Οι εφαρμογές λοιπόν βοηθούν να ξεπεραστούν αυτές οι προκλήσεις και να γίνει εύκολο σε όλους να επωφεληθούν από τα big data.
Τα big data 2.0 προσφέρουν προηγμένα analytics και εργαλεία οπτικοποίησηςπου επιτρέπουν στους χρήστες (που δεν είναι επιστήμονες) να λαμβάνουν ιδέες από τα δεδομένα, που είναι το κλειδί για να δει κανείς την αξία των δεδομένων. Αυτά τα εργαλεία βοηθούν να καλυφθεί το κενό με την παρουσίαση των σύνθετων σχέσεων ανάμεσα στα δομημένα, τα χωρίς δομή αλλά και τα πολυδομημένα δεδομένα με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε οι ιδέες να γίνουν πράξη. Τα εργαλεία καθορίζουν τις πηγές δεδομένων πριν την παρουσίαση των οπτικών αναλύσεων των δεδομένων.
Τέτοια συστήματα ταιριάζουν στο ερευνητικό στυλ της ανάλυσης που είναι απαραίτητη από τα big data λόγω της δυνατότητάς τους να αναγνωρίζουν σχέδια και να μεταφέρουν δεδομένα με τέτοιο τρόπο στους επιχειρηματικούς χρήστες ώστε να είναι πιο εύκολο και να έχει νόημα για αυτούς, από ότι να πρέπει να επιλέξουν μέσω δεδομένων σε πίνακα.
Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο. Πρέπει να λάβουμε θέση έτσι ώστε να αποφύγουμε να εξαφανιστούμε στην δύνη της ανάπτυξης των big data. Παράλληλα, πρέπει να εξετάσουμε καλύτερα το πώς θα πετύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα από τις επενδύσεις μας στα big data. Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να θέσουμε σε λειτουργία τα analytics, δίνοντας έμφαση παράλληλα σε χρήσεις μεγάλης αξίας, και να χρησιμοποιήσουμε έξυπνα εργαλεία οπτικοποίησης των δεδομένων. Είναι συνδυασμός που παρέχει λογική πορεία προς την επόμενη γενιά big data 2.0, δημιουργεί νέους τρόπους για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των εταιριών, να παρέχει στους πελάτες τις υπηρεσίες που αναμένουν.