12 Νοέμβριος 2018

Συνέντευξη του Αριστείδη Βάσση

Συνέντευξη του Αριστείδη Βάσση
Commercial Director
TARGIT Greece

 

  1. Πείτε μας λίγα λόγια για την συνεργασία της TARGIT με την Binary Tree (Πότε ξεκίνησε, λόγοι, οφέλη). Ποιες εταιρίες έχουν προστεθεί στο πελατολόγιό σας τα τελευταία χρόνια;

    Η TARGIT κλείνει φέτος 27 χρόνια αποκλειστικής παρουσίας στο χώρο και η BinaryTree διανύει πλέον τον τρίτο χρόνο ως επίσημος διανομέας της στην Ελλάδα.

    Η πρώτη επαφή που είχαμε με το προϊόν ήταν στα πλαίσια εκτίμησης των διαθέσιμων λύσεων για τη σύνταξη μιας πλήρους πρότασης προς έναν υποψήφιο πελάτη.

    Αρχικά, εκμεταλλευόμενοι τη δυνατότητα δωρεάν δοκιμαστικής περιόδου 30 ημερών που προσφέρει η TARGIT, υλοποιήσαμε ένα μέρος της λύσης σε ένα μόλις απόγευμα.

     

    Ο ενθουσιασμός με τον οποίο έγινε δεκτή η λύση και η ταχύτητα με την οποία μπορέσαμε να την υλοποιήσουμε ήταν οι βασικοί παράγοντες που μας οδήγησαν στην επιδίωξη και επίτευξη αυτής της συνεργασίας.

    Παρά την μεγαλύτερη οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας στη σύγχρονη ιστορία, σε αυτά τα τρία χρόνια μετράμε 20 πλήρως επιτυχημένες λύσεις και τρεις συνεργασίες σε επίπεδο OEM.

    Οι πελάτες μας διαφοροποιούνται πολύ μεταξύ τους, τόσο στη βάση της επιχειρηματικής δραστηριότητας όσο και στα υφιστάμενα πληροφοριακά συστήματα (SAP, MS Dynamics και τα πιο διαδεδομένα Ελληνικά ERP) και βάσεις δεδομένων (MS SQL, Oracle, DB2 κ.α.).

    Ενδεικτικά, μερικές από τις εταιρείες που μας έχουν εμπιστευθεί είναι οι ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, HERTZ AUTOHELLAS, ΜΕΒΓΑΛ, APIVITA, KORRES, ALLSEAS MARINE, MELLON, MEDITERRANEO HOSPITAL.

  2. Παρατηρούμε πως οι πελάτες σας έρχονται από διάφορα industries ακόμα και από τον χώρο της Υγείας. Ποιος είναι ο λόγος που οι εταιρίες πλέον αναζητάνε λύσεις σαν αυτή της TARGIT; Είναι λόγω ανταγωνισμού ή είναι αναγκαίο για μια επιχείρηση; Μπορείτε να αναφέρετε κάποιο παράδειγμα όπου κάποιος πελάτης σας μετέβαλε τη στρατηγική της επιχείρησης με βάση τα στοιχεία που έβγαλε το TARGIT BI Suite;

    Όσο πιο ευμετάβλητο είναι το οικονομικό περιβάλλον τόσο πιο επιτακτική γίνεται η ανάγκη για έγκυρη και έγκαιρη επιχειρηματική πληροφόρηση. Και η ανάγκη αυτή είναι καθολική και δεν περιορίζεται με βάση το μέγεθος ή τη δραστηριότητα μιας επιχείρησης. Η υιοθέτηση μιας λύσης BI & Analytics δεν είναι απλά θέμα βιτρίνας για μια επιχείρηση, είναι θέμα επιβίωσης.

    Έτσι ολοένα και περισσότερες εταιρείες από κάθε τομέα της οικονομικής δραστηριότητας εξερευνούν την προοπτική μιας τέτοιας λύσης. Ένα φυσικό εμπόδιο στην απορρόφηση των αντίστοιχων λύσεων από τους οργανισμούς είναι το -συνήθως- υψηλό επίπεδο σχετικών και εξειδικευμένων γνώσεων και το αντίστοιχο προσωπικό που πρέπει να διαθέτει. Η αποδεδειγμένη ευχρηστία του TARGIT BI Suite - που κατακτά με συνέπεια την αντίστοιχη πρώτη θέση στο BARC Survey - δίνει τη δυνατότητα σε κάθε οργανισμό να αξιοποιήσει τη λύση και να την διαθέσει στο σύνολο των εργαζομένων.

    Η επιτυχία μιας λύσης BI & Analytics πρέπει πάντα να μετριέται με βάση την προστιθέμενη αξία που προσφέρει στον οργανισμό που την αξιοποιεί. Φυσικά όταν η λύση αξιοποιείται για τον σχεδιασμό της στρατηγικής της επιχείρησης, η επιτυχία της είναι αποδεδειγμένη. Σε κάθε υλοποίηση μιας λύσης TARGIT βασικό μας μέλημα είναι να συμβάλλουμε στην διαμόρφωση και επίτευξη των στόχων του οργανισμού επιταχύνοντας τον κύκλο παρατήρησης-προσανατολισμού-απόφασης δράσης. Συμβάλλουμε στον έλεγχο των στόχων και στη διαμόρφωση της στρατηγικής του οργανισμού με την δημιουργία μιας σειράς Industry Specific KPIs και Benchmarks με βάση την διεθνή εμπειρία της TARGIT, λειτουργώντας όχι απλά σαν πάροχος λύσεων λογισμικού αλλά σαν σύμβουλος BI & Analytics.

    Ένα πρόσφατο παράδειγμα της συμβολής των λύσεων που υλοποιούμε στη διαμόρφωση της στρατηγικής μιας επιχείρησης είναι αυτό ενός πελάτη μας που μετέβαλε πλήρως την πολιτική παροχής πίστωσης με βάση την πληροφόρηση που λαμβάνει πλέον από το TARGIT σε πραγματικό χρόνο.

    Πρόκειται για μια εταιρεία διακίνησης ειδών διατροφής με μεγάλη ταχύτητα κυκλοφορίας εμπορευμάτων και πολλές επαναλαμβανόμενες πωλήσεις. Μέχρι πρόσφατα δεν είχε τη δυνατότητα δυναμικής παρακολούθησης της τάσης διαμόρφωσης των απαιτήσεών του από τους πελάτες, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται να διαμορφώνει την πολιτική πίστωσης με βάση μόνο την υποκειμενική εκτίμηση του πιστωτικού κινδύνου.

    Με την υλοποίηση της λύσης TARGIT έχει πλέον πρόσβαση σε πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο τόσο για την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών όσο και για την τάση των υπολοίπων τους σε σχέση με το χρόνο, αλλά και αυτόματες άμεσες ειδοποιήσεις όταν μεταβάλλονται αυτά τα σημαντικά μεγέθη. Έτσι έχει διαμορφώσει πλέον μια στρατηγική πιστώσεων με βάση έναν αλγόριθμο που επιτρέπει την ιδανική κατανομή των πιστωτικών ορίων.

  3. Σύμφωνα με την εμπειρία σας ποιοι χώροι δεν είναι «ώριμοι» ακόμα και δεν έχουν εκμεταλλευτεί τα Business Intelligence και Analytics εργαλεία για να αποκτήσουν καλύτερη γνώση και πληροφόρηση της αγοράς τους;

    Στην Ελλάδα το ποσοστό των επιχειρήσεων που αξιοποιούν τεχνολογίες και εργαλεία BI & Analytics είναι σημαντικά χαμηλότερο από ότι στον διεθνή χώρο. Επιπρόσθετα, η χρήση αυτών των εργαλείων στην Ελλάδα εντοπίζεται κυρίως σε μεγάλες εταιρείες με διεθνή προσανατολισμό. Όμως η ανάγκη για πληροφόρηση δεν περιορίζεται σε αυτές μόνο τις εταιρείες.

    Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που συνιστούν και τον μεγάλο όγκο του ελληνικού επιχειρηματικού χώρου, έχουν άμεση ανάγκη από επιτάχυνση της διαδικασίας παρατήρησης-προσανατολισμού-απόφασης δράσης, καθώς έχουν πολύ μικρότερα περιθώρια αντίδρασης στις αλλαγές του περιβάλλοντος από όσο οι μεγαλύτεροι οργανισμοί και σημαντικά μικρότερους πόρους, που πρέπει να τους διαχειρίζονται εξαιρετικά αποτελεσματικά για να είναι ανταγωνιστικές. Τόσο η πολιτική τιμών της TARGIT όσο και η εξαιρετική ευκολία χρήσης του TARGIT Decision Suite το καθιστούν ιδανική λύση και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

    Ένας άλλος χώρος στον οποίο διαπιστώνουμε πολύ χαμηλή απορρόφηση των τεχνολογιών BI & Analytics σε σχέση με τα διεθνή δεδομένα είναι αυτός της παροχής υπηρεσιών. Με βάση τη διεθνή μας εμπειρία θεωρούμε ότι οι εταιρείες και οι οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα, έχουν πολλά να ωφεληθούν από την υιοθέτηση λύσεων BI & Analytics.

    Εσωτερικά οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην βελτιστοποίηση των πρακτικών και την καλύτερη διαχείριση των πόρων, πετυχαίνοντας οικονομίες κλίμακας. Εξωτερικά, δίνοντας πρόσβαση στις πληροφορίες που αφορούν τους πελάτες-πολίτες στους ίδιους άμεσα, οι τεχνολογίες αυτές βελτιώνουν τόσο την εικόνα των οργανισμών όσο και την αποτελεσματικότητά τους στην ικανοποίηση των αιτημάτων. Η TARGIT διεθνώς έχει να παρουσιάσει πολλά παραδείγματα επιτυχημένων υλοποιήσεων σε νοσοκομεία, ασφαλιστικούς οργανισμούς και εταιρείες, δήμους, λιμάνια και πολλούς άλλους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών.

  4. Ζούμε σε μία εποχή και σε ένα κόσμο που χαρακτηρίζονται ως data-rich και hyper-connected. Πως το TARGIT BI Suite μπορεί να προσφέρει τη σωστή πληροφορία μέσα από τόσο μεγάλο όγκο δεδομένων και ποια είναι τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες λύσεις της αγοράς.

    Παρά το γεγονός ότι γίνεται συνεχώς λόγος για την αξία των δεδομένων και την ανάγκη για την εισαγωγή λύσεων BI & Analytics στην καθημερινότητα των οργανισμών, παρατηρούμε γενικά μια μεγάλη καθυστέρηση ανάμεσα στη σύλληψη της πληροφορίας και στη μεταφορά της στο κατάλληλο πρόσωπο την κατάλληλη ώρα, ακόμα και σε οργανισμούς που έχουν υλοποιήσει λύσεις BI & Analytics.

    Η εμπειρία μας στην TARGIT δείχνει ότι αυτό το χάσμα μεταφοράς πληροφορίας οφείλεται κατά κύριο λόγο στην μικρή διασπορά του BI & Analytics σε όλα τα επίπεδα των οργανισμών και, κατ’ επέκταση, στη μικρή συμμετοχή της πλειονότητας των εργαζομένων στην διαδικασία εξόρυξης και αξιοποίησης της χρήσιμης πληροφορίας.

    Στην βάση της φιλοσοφίας μας στην TARGIT βρίσκεται η ευκολία χρήσης σαν κύρια προϋπόθεση για την αρχική αποδοχή ενός συστήματος BI & Analytics και την μετέπειτα επέκταση της χρήσης του από ολόκληρο τον οργανισμό. Το TARGIT Decision Suite είναι σχεδιασμένο με τον τελικό χρήστη στο επίκεντρο.

    Αυτή ακριβώς η φιλοσοφία δίνει τη δυνατότητα διαχείρισης του τεράστιου όγκου δεδομένων που συγκεντρώνουν οι οργανισμοί και αξιοποίησης της πληροφορίας, επειδή ακριβώς ο χρήστης που γνωρίζει τι χρειάζεται και πότε το χρειάζεται μπορεί με μεγάλη ευκολία να το αναζητήσει ο ίδιος μέσα στο TARGIT χωρίς ενδιάμεσους, ακόμα κι αν δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με τις έννοιες και τις πρακτικές του BI & Analytics.

    Τα κύρια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του TARGIT Decision Suite είναι η ευκολία χρήσης ακόμα και από χρήστες με μικρή εξοικείωση με τις έννοιες του BI & Analytics, η ταχύτητα υλοποίησης της λύσης που μετριέται σε εβδομάδες και όχι μήνες και φυσικά η πολύ ελκυστική πολιτική τιμών. Αυτά τα τρία χαρακτηριστικά συνδυασμένα προσφέρουν το υψηλότερο ROI από οποιαδήποτε ανταγωνιστική λύση και μας επιτρέπουν ακόμα και σε αυτή την οικονομική συγκυρία να προσφέρουμε λύσεις και προσιτές αλλά και υψηλής προστιθέμενης αξίας.

  5. Ένα μεγάλο trend των ΒΙ&Analytics εργαλείων είναι το visualization. Η αλήθεια είναι πως πολλοί decision makers δεν έχουν την πολυτέλεια του χρόνου να καταλάβουν τα αποτελέσματα και τα στοιχεία και προτιμούν κάποια σχεδιαγράμματα, πίτες και γραφήματα. Στο τομέα του visualization τι προσφέρει το TARGIT BI Suite;

    Θεωρούμε ότι το Visualization, εκτός από την λειτουργία που αναφέρετε και που έχει να κάνει με την ταχύτητα και ευκολία συναγωγής συμπερασμάτων, οφείλει να εξυπηρετεί και μια άλλη, σημαντικότερη ίσως λειτουργία.

    Αυτή έγκειται στην άμεση διαπίστωση των δεδομένων που απουσιάζουν και που μπορούν να υποκρύπτουν σημαντικούς κινδύνους ή σημαντικές ευκαιρίες για τον οργανισμό. Όπως λέμε σε όσους έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το TARGIT, «με τις συνηθισμένες αναφορές και αναλύσεις μπορείς να δεις άμεσα αυτά που υπάρχουν αλλά είναι πολύ δύσκολο να διακρίνεις αυτά που λείπουν».

    Έτσι, εκτός από τα κλασσικά εργαλεία visualization, το TARGIT προσφέρει επιπλέον τη δυνατότητα απεικόνισης των δεδομένων σε κλιμακούμενους χάρτες με ταυτόχρονη εμφάνιση και σύγκριση με τα δημογραφικά και οικονομικά δεδομένα της κάθε περιοχής (νομού, πόλης, ταχυδρομικού κωδικού ή ακόμα και οικοδομικού τετραγώνου. Σε πολλές περιπτώσεις και μόνη η χρήση του κλιμακούμενου χάρτη αποκάλυψε ευκαιρίες πώλησης δείχνοντας άμεσα σε ποιες περιοχές δεν υπήρχε εταιρική δραστηριότητα.

    Ένα άλλο δυνατό χαρακτηριστικό visualization που προσφέρει το TARGIT είναι η δυνατότητα εισαγωγής οποιασδήποτε εικόνας σαν βάση για να γίνει αντιστοίχιση των δεδομένων πάνω σε αυτή από τον τελικό χρήστη. Έτσι o τελικός χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει, για παράδειγμα, μια κάτοψη της αποθήκης για να παρακολουθεί το stock ή τη διαδικασία του picking. Ή μπορεί να φωτογραφίσει μια βιτρίνα ή ένα stand, να τοποθετήσει τα προϊόντα της εταιρείας με drag and drop και να παρακολουθεί την κίνησή τους και την αποτελεσματικότητα της προβολής.

  6. Θα θέλαμε να μας μοιραστείτε μερικές δικές σας απόψεις για το πώς θα κινηθεί η αγορά των Big Data, BI & Analytics τα επόμενα χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και στην ελληνική αγορά. Τι βλέπετε να αλλάζει και προς ποια κατεύθυνση θα χρησιμοποιηθεί όλη αυτή η γνώση από τα δεδομένα;

    Τα Big Data και η αξιοποίησή τους αποτελούν το βασικό θέμα συζητήσεων στους κύκλους των αναλυτών παγκοσμίως. Ήδη η TARGIT έχει παρουσιάσει λύσεις πλήρους ενσωμάτωσης των δεδομένων από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα εταιρικά δεδομένα, καθώς και λύσεις ανάλυσης συναισθημάτων και τάσεων με βάση τα δεδομένα αυτά. Η προοπτική να έχει κανείς πρόσβαση στη συνολική γνώση και να είναι σε θέση να σχεδιάσει τη στρατηγική του βασισμένος σε δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από ένα παγκόσμιο δείγμα είναι πολύ ελκυστική. Παγκοσμίως γίνονται πολλά βήματα, τόσο σε επίπεδο βάσεων δεδομένων όσο και σε επίπεδο αναλυτικών εργαλείων για την υλοποίηση αυτής της προοπτικής.

    Για την πλήρη αξιοποίηση όμως των δεδομένων αυτών απαιτείται αμεσότητα πρόσβασης στην πληροφορία και ταχύτητα στην εξόρυξή της. Σε μια εποχή συνεχούς μεταβολής των τάσεων και των συνθηκών οι λύσεις BI & Analytics οφείλουν να είναι προσαρμόσιμες και προσβάσιμες από όλους. Τα παραδείγματα λύσεων BI & Analytics που έχουν πέσει σε αχρηστία ή χρησιμοποιούνται από λίγους μόνο χρήστες είναι πολλά παγκοσμίως (και δεν εκλείπουν και από το ελληνικό επιχειρηματικό τοπίο).

    Για να επιτευχθεί αυτή η ταχύτητα και αμεσότητα είναι απαραίτητη η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς εργαλείων BI & Analytics που είναι σχεδιασμένα με τον τελικό χρήστη στο επίκεντρο. Με αυτά τα εργαλεία ο οργανισμός μπορεί να ενεργοποιήσει όλους τους εργαζόμενους και να τους καταστήσει μέτοχους στην αναζήτηση του στρατηγικού πλεονεκτήματος.

    Αυτά τα εργαλεία τα έχει ήδη αναπτύξει η TARGIT (Sentinels, Notification Agents, Hyperrelated OLAP) και τα εξελίσσει ακόμα περισσότερο με το TARGIT Decision Suite 2013 (Natural Language Analysis, Intelligent Wiz, Timeliner)

    Η TARGIT εισάγει πλέον στο επιχειρηματικό μοντέλο μια νέα διάσταση, αυτή του θάρρους για δράση, θάρρους που προέρχεται από την σαφή, έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση του οργανισμού. Και αυτή την πληροφόρηση την εξασφαλίζει η νέα γενιά των εργαλείων BI & Analytics που αναπτύσσουμε στην TARGIT.