26 Σεπτεμβρίου 2017

5 λόγοι που η Big Data στρατηγική σου αποτυγχάνει

Γιατί δεν βλέπεις οφέλη και επιστροφές από τα δεδομένα;

Τα Big Data υπάρχουν εδώ και αρκετό καιρό, δεν είναι νέο. Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων συλλέγει μεγάλο πλούτο πληροφοριών για τους πελάτες τους και τις διαδικασίες τους, χρησιμοποιώντας τη πληροφορία για να ενισχύσεις τη λειτουργία τους, για να ωθήσουν το μάρκετινγκ και με τελικό στόχο της αύξηση του κέρδους.

Οι ευκαιρίες που γίνονται διαθέσιμες μέσω των big data είναι πραγματικά σπουδαίες. Και όμως, πολλές εταιρείες ακόμα δεν βλέπουν επιστροφή από την επένδυση τους στα δεδομένα. Έρευνες έχουν δείξει ότι συνήθως οι λόγοι που δεν έχουν δει κέρδος διορθώνονται εύκολα. Οι συνηθέστεροι είναι οι εξής:

1. Κολλημένοι στο «Προαίσθημα»

Είναι λογικό ένα στέλεχος με πάνω από 20 χρόνια εμπειρία να πιστεύει ότι ξέρει καλύτερα, παρά τα στοιχεία για το αντίθετο. Συνεχώς, θα αγνοούν τον πλούτο δεδομένων που έχουν στα χέρια τους. Το Fortune Knowledge Group βρήκε σε έρευνα πως το 62% των ηγετών των επιχειρήσεων δηλώνει πως ακόμα τείνει να εμπιστεύεται το προαίσθημά τους, ενώ το 61% πιστεύει πως η εμπειρία στον πραγματικό κόσμο είναι πιο σημαντική από τις αναλύσεις όταν θέλουν να πάρουν αποφάσεις. Ενώ κατανοεί κάποιος τέτοιες απόψεις, από επιχειρηματική οπτική είναι επιπόλαιες. Όλες οι αποφάσεις πρέπει να στηρίζονται από ισχυρά στοιχεία, όχι από απόψεις και προλήψεις.

2. Έλλειψη κουλτούρα δεδομένων

Σε συνέχεια του πρώτου προβλήματος, αν τα ηγετικά στελέχη δεν είναι πεπεισμένα για την αξία των δεδομένων, το project των big data δεν θα προχωρήσει. Προφανώς, αφού δεν το πιστεύουν μπορεί η αποτυχία να οφείλεται στην μειωμένη επένδυση που έγινε σε αυτό. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι η κουλτούρα των δεδομένων και των αποφάσεων με βάση αυτά δεν διατρέχει όλη την οργάνωση της επιχείρησης. Αυτή η κουλτούρα είναι που φέρνει την επιτυχία, καθώς ωθεί όλους τους εργαζομένους, από όλα υπόβαθρα, να παίρνουν γνώση από τα δεδομένα και όχι μόνο οι αναλυτές. Οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν στο κέντρο της σκέψης τους τα δεδομένα και να θέλουν να μοιραστούν τα δεδομένα τους με όλα τα τμήματα. Αυτή η κουλτούρα ξεκινά από τη κορυφή προς τα κάτω και τα κορυφαία στελέχη πρέπει να φροντίσουν για αυτό.

3. Big Data μεταφορά

Η μεταφορά, το μοίρασμα των δεδομένων είναι βασικό πρόβλημα. Όταν τα δεδομένα δεν είναι κατάλληλα οργανωμένα, με τα κατάλληλα συστήματα να το υποστηρίζουν, τότε καταλήγουν να είναι χωρισμένα από άλλα δεδομένα, απομονωμένα από πιο ευρεία επεξεργασία, από όλο το προσωπικό και πιο σημαντικά από την λήψη αποφάσεων. Όταν η επιχείρηση έχει όλα τα δεδομένα διαθέσιμα σε όλους και όλα μαζί, πληροφορία δίνει πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό.

4. Επικεντρώνονται στα λάθος δεδομένα.

Στην βιασύνη να συλλέξουν όσο περισσότερα δεδομένα γίνεται, οι επιχειρήσεις συχνά καταλήγουν να έχουν υπερβολικά πολλά δεδομένα, κάνοντάς τα δύσκολο να χρησιμοποιηθούν σωστά και να ανακαλυφθεί κάτι από αυτά. Το κλειδί είναι να συλλέξουν μόνο τα δεδομένα που είναι πραγματικά απαραίτητα και θα βοηθήσουν πραγματικά την εταιρεία. Ακόμα, είναι σημαντικό να καταλάβουν, ότι δεδομένα για ένα μεμονωμένο άτομο δεν είναι πολύτιμη πηγή, αλλά τα δεδομένα που δείχνουν όλα το πληθυσμό είναι.

5. Δεν ενεργούν

Τα δεδομένα δεν είναι τίποτα χωρίς δράση. Ενώ ακούγεται κλισέ είναι αλήθεια. Πολλές εταιρείες είναι καλές στη συλλογή δεδομένων, αλλά αποτυγχάνουν να τα μεταφράσουν σε δράση και να μάθουν από αυτό.

Πηγή: theinnovationenterprise.com