18 Νοεμβρίου 2017

Η αγορά των MOOC απογειώνεται

Η αγορά των MOOC (Massive Open Online Courses – Μαζικά δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα) έχουν εκτοξευτεί. Το Coursera έχει εκτοξεύσει την χρηματοδότησή του, ξεπερνώντας πλέον τα 63 εκατομμύρια δολάρια (νούμερα του 2013) και σίγουρα τα 60 της edX που χρηματοδοτείται από το Harvard και το MIT! Γιατί όμως τόση επένδυση; Γιατί οι ευκαιρίες που προσφέρει αυτή η αγορά είναι τεράστιες και να χτίσει κανείς τέτοια online μαθήματα είναι πολύ ακριβό.

 

Υπάρχουν πάνω από 2 δισεκατομμύρια πιθανοί μαθητές από όλο του κόσμο με πάνω από 70% αυτών να αδυνατεί να πληρώσει κάποιο πανεπιστήμιο. Και ξέρουμε ότι σήμερα το πτυχίο είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Έρευνες έχουν δείξει ότι πανεπιστημιακού επιπέδου εργαζόμενοι θα έχουν τεράστιο πλεονέκτημα στους μισθούς τους και στις ευκαιρίες τους από το 2020 και μετά.


Προσθέστε σε αυτά τα νούμερα τους εκατομμύρια επαγγελματίες που θα κυνηγήσουν πιστοποίηση από ένα τέτοιο μάθημα αλλά και άτομα που έχουν ήδη πτυχίο. Από την άλλη, τα χαμηλά ποσοστά ολοκλήρωσης αυτών των μαθημάτων προκαλεί απογοήτευση. Όμως και εκεί παρουσιάζεται και μεγάλη βελτίωση, απόδειξη ότι μέχρι και η Google έχει βάλει την ομάδα της στην πλατφόρμα του edX.


Στην αγορά φαίνεται να μπαίνει και το LinkedIn, ανακοινώνοντας συνεργασίες με τα Coursera, edX, Lynda.com, Pearson, Skillsoft, Udacity και Udemy δημιουργώντας προγράμματα που φέρνουν την πιστοποίηση απευθείας στο profil σου.


Και δεν σταματάει εκεί. Οι εταιρείες εκπαιδεύουν  τους υπαλλήλους τους μέσω των MOOC. Είναι μεγάλη αυξανόμενη τάση οι εταιρείες να συνεργάζονται με τους παρόχους MOOC για να εκπαιδεύσουν τις ομάδες τους και οι πάροχοι έχουν δημιουργήσει αντίστοιχες πλατφόρμες και δυνατότητες. Πολλές εταιρείες έχουν αναπτύξει δικά τους τέτοια προγράμματα, όπως η SAP που διδάσκει τα συστήματά της στους developers και συνεργάτες μέσω online μαθημάτων.


Σίγουρα, η online εκπαίδευση δεν είναι κάτι νέο. Έχει ξεκινήσει από το 1998 και όποιος έχει παρακολουθήσει τη πορεία της έχει δει δισεκατομμύρια δολάρια να έχουν ξοδευτεί τα τελευταία 15 χρόνια για εταιρικές online εκπαιδεύσεις.


Από την άλλη τα MOOC, χρησιμοποιούν καθηγητές παγκόσμιας κλάσης και εκμεταλλεύονται τις νέες τεχνολογίες του video, της μηχανικής μάθησης και άλλων προηγμένων τεχνολογιών. Δεν προσφέρουν απλά έναν κατάλογο μαθημάτων αλλά μια μαθησιακή εμπειρία. Ενώ
είναι ακόμα νέα αγορά αναμένεται να αυξηθεί και να μεγαλώσει εκθετικά!

 


Πηγή: linkedin.com