26 Σεπτεμβρίου 2017

7 βήματα για μια επιτυχημένη στρατηγική δεδομένων

Οι σύγχρονες εταιρίες λειτουργούν στον σύγχρονο κόσμο με νέες μόδες και τεχνολογίες. Η άνοδος των εταιριών κινητής τηλεφωνίας, των startups και των κοινωνικών δικτύων ελέγχει τους καταναλωτές ενώ υποχρεώνει τις εταιρίες να γίνουν πιο ανθρώπινες, πιο βιώσιμες και πιο ανοιχτές.


Για να επιβιώσουμε στην νέα εποχή, πρέπει να είμαστε ικανοί να κάνουμε συνομιλίες ένας προς ένα με τους πελάτες. Θα ήταν ευκολότερο όταν έχεις μια μικρή startup με λίγους πελάτες, αλλά αυτό θα είναι εφιάλτης για μια μεγάλη πολυεθνική εταιρία. Ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι μια κατανοητή στρατηγική δεδομένων – ένα σχέδιο για τον εντοπισμό δεδομένων σε κλίμακα άνευ προηγουμένου και σε περιβάλλον που διευκολύνει την μάθηση και την έμφαση στους πελάτες.


Σας παρουσιάζουμε το σχέδιο των επτά βημάτων για την δημιουργία μια στρατηγικής δεδομένων για την εταιρία σας.


1. Εντοπίστε τα σοβαρά επιχειρηματικά προβλήματα και λύστε με τα δεδομένα και τα analytics


-Εντοπισμός των θεμάτων συγκεκριμένα και αποφυγή επανεμφάνισής τους στο μέλλον

-Εντοπισμός των κορυφαίων επιχειρηματικών επιθυμιών. Στην επιχειρηματική στρατηγική θα βρείτε ιδέες και έξυπνα σχέδια.


2. Σκεφτείτε πρώτα τους ανθρώπους και μετά την τεχνολογία και τα δεδομένα



-Εξασφαλίστε πλήρη υποστήριξη των συμβούλων και έναν εσωτερικό χορηγό για το σχέδιό σας. Βεβαιωθείτε ότι έχει αρκετή εξουσία για να σας βοηθήσει αν γίνει κάτι.

-Πρώτα ΠΟΙΟΣ, μετά ΤΙ. Βεβαιωθείτε πως έχετε την σωστή ομάδα για την δουλειά. Βρείτε ταλέντα στην εταιρία και ψάξτε για εξωτερικούς συνεργάτες.

-Εντοπίστε πιθανούς μπελάδες – άτομα που δύσκολα θα αλλάξουν ή που έχουν κάνει καριέρα χάρη στα δεδομένα που ήδη έχουν (Αυτούς τους ονομάζω δράκους δεδομένων, επειδή κάθονται σαν τους δράκους πάνω από τον χρυσό).


3. Καθορίστε την πολιτική σας


-Σκεφτείτε την διαχείριση, την κατοχή δεδομένων και τον τομέα ευθυνών

-Παρέχετε στους αναλυτές, στους κατασκευαστές και τους επιστήμονες πρόσβαση στα δεδομένα. Θα χρησιμοποιήσετε ελεύθερη πρόσβαση δεδομένων ή παρέχετε μόνο σε συγκεκριμένα άτομα πρόσβαση.

-Ενδιαφερθείτε για την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα των δεδομένων. Αν δεν αντιμετωπιστούν τα PCI και PII, μπορούν να γίνουν πραγματικός εφιάλτης.


4. Σχεδιάστε υψηλού επιπέδου υποδομές


-Μην αποκλίνετε των στόχων σας και των πηγών σας.

-Αναλύστε τις πολλαπλές επιλογές, αλλά όχι με πολλές λεπτομέρειες.

-Ψάξτε την καλύτερη πρακτική, αλλά μην φοβάστε να πειραματιστείτε.

-Εντοπίστε και καταγράψτε τα δεδομένα για την επιχειρηματική ανάπτυξη.

-Αναλύστε τις ήδη υπάρχουσες πηγές.

-Αν χρειαστεί, ετοιμάστε κεντρική πλατφόρμα ή αποθήκη δεδομένων.

-Δημιουργείστε πλαίσιο Business Intelligence.

-Διαχειριστείτε τις προσδοκίες σας.

-ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ! Είναι η πιο αξιόλογη επένδυσή σας.


5. Σχεδιασμός επανατροφοδότησης πληροφοριών


-Υιοθετείστε πρακτικές Ελέγχου και μάθησης

-Βεβαιωθείτε ότι παρέχετε σωστές ιδέες. Πάντα να γράφετε στις αναφορές σας το σχέδιο εφαρμογής.


6. Σχεδιάστε την μελλοντική σας εξάπλωση



-Προσπαθήστε να είστε έτοιμοι για μελλοντικές ανάγκες και αφήστε λίγο χώρο για κλιμάκωση.

-Αν είναι δυνατόν, σχεδιάστε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο που να ταυτίζεται με τους εταιρικούς στόχους.


7. Καταλήξτε σε ένα σχέδιο εφαρμογής



-Σχεδιάστε μια μεθοδολογία που να λειτουργεί σωστά για την εταιρία σας.

-Αποφασίστε αν θα υιοθετήσετε την προσέγγιση Waterfall ή Agile.

-Κεντρικά κέντρα δεδομένων ή Ομοσπονδία διαμοιρασμένων δεδομένων.