26 Σεπτεμβρίου 2017

Πώς τα big data και οι αναλύσεις αλλάζουν τα ξενοδοχεία και τη βιομηχανία της φιλοξενίας

 

Ο τομέας των ξενοδοχείων και της φιλοξενίας προσφέρει τις υπηρεσίες του σε εκατομμύρια ταξιδιώτες καθημερινά, και ο κάθε επισκέπτης επιλέγει το κατάλυμά του ανάλογα με τις προσδοκίες του. Η ανταπόκριση στις προσδοκίες αυτές είναι το κλειδί για να επιλέξουν οι ταξιδιώτες ξανά το ίδιο κατάλυμα, και όλο και περισσότερα ξενοδοχεία και πάροχοι υπηρεσιών φιλοξενίας στρέφονται στις αναπτυγμένες αναλύσεις δεδομένων, για στοιχεία που θα τους βοηθήσουν να κρατήσουν ικανοποιημένους τους πελάτες τους.

 

Επίσης, παρόλο που τα τμήματα μάρκετινγκ  των μονάδων αυτών δε θα το παραδεχόντουσαν ποτέ, δεν είναι όλοι οι πελάτες ισάξιοι στα μάτια των ξενοδοχείων και των παρόχων υπηρεσιών φιλοξενίας. Ορισμένοι από αυτούς θα κάνουν check in και θα φύγουν από το ξενοδοχείο χωρίς πολλές διαδικασίες. Άλλοι θα δαπανήσουν εκατοντάδες δολάρια για να δειπνήσουν στα ακριβά εστιατόρια των ξενοδοχείων, σε διασκέδαση, σε αθλητικές δραστηριότητες και σε θεραπείες σπα. Η ταυτοποίηση των πελατών εκείνων που παρουσιάζουν υψηλότερη μακροπρόθεσμη αξία διαμονής από μια ιδιωτική επιχείρηση είναι πολύ σημαντική για τα σημερινά δεδομένα της αγοράς, αλλά η αξία διαμονής ενός πελάτη μπορεί να μην είναι εμπειρικά εμφανής μέσα από την παρατήρηση της συμπεριφοράς τους κατά τη διάρκεια της διαμονής τους σε ένα κατάλυμα.

 

Για παράδειγμα , ένας πελάτης που ξοδεύει χρήματα χωρίς δεύτερη σκέψη στο καζίνο του ξενοδοχείου μπορεί να κάνει τις διακοπές «της ζωής του» έπειτα από τη συνταξιοδότησή του, και δεν είναι πιθανό να συμπεριφέρεται έτσι στην καθημερινότητά του. Από την άλλη, ένας πελάτης που δεν δαπανά πολλά χρήματα στη διαμονή του και έχει έρθει για επαγγελματικό ταξίδι κλείνοντας ένα οικονομικό δωμάτιο και ξοδεύοντας λίγα χρήματα στις επιπλέον υπηρεσίες του ξενοδοχείου, μπορεί να είναι ένας επιχειρηματίας που είναι πιθανό στο μέλλον να επιστρέφει συχνά, αν το ξενοδοχείο ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του, και συνεπώς να έχει μακροπρόθεσμα μεγαλύτερη αξία.

 

Μια τρίτη σημαντική χρήση των αναλύσεων δεδομένων στη βιομηχανία των ξενοδοχείων αφορά την  «διαχείριση της αποδοτικότητας». Πρόκειται για τη διαδικασία διασφάλισης ότι το κάθε δωμάτιο είναι ισάξιο της καλύτερης τιμής- λαμβάνοντας υπόψη την προτίμηση του κάθε δωματίου κατά τη διάρκεια του έτους, καθώς και άλλους παράγοντες, όπως οι καιρικές συνθήκες και τα τοπικά γεγονότα, οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν τον αριθμό (και το είδος) των πελατών που θα κλείσουν ένα δωμάτιο στο ξενοδοχείο.