26 Σεπτεμβρίου 2017

Πότε η γνώση από τα δεδομένα μεταφράζεται σε ενέργειες

Όταν η συζήτηση έρχεται στην εξόρυξη γνώσης από τα δεδομένα και τη κατανόησή τους, ο όρος Actionable Insights έχει γίνει το άγιο δισκοπότηρο. Είναι η νέα γνώση που παίρνει κάποιος από τα δεδομένα που μπορεί να μεταφραστεί σε κάποια ενέργεια. Τι σημαίνει ακριβώς αυτό όμως; Πότε μία νέα γνώση μπορεί να οδηγήσει σε ενέργεια; Θα παραθέσουμε κάποια παραδείγματα για να προσπαθήσουμε να το εξηγήσουμε.


Φανταστείτε μια έρευνα που έγινε σε ένα πανεπιστήμιο, με 100.000 μαθητές να απαντούν σε ένα ερωτηματολόγιο. Ο σκοπός μια τέτοιας έρευνας είναι να αποκτηθεί γνώση που θα μεταφραστεί σε ενέργειες που θα βελτιώσουν το πανεπιστήμιο.

 

Τι αποτελεί νέα γνώση και τι όχι;

  • Η γνώση που αποκτάς από μια τέτοια έρευνα που σου ήταν ήδη γνωστή προφανώς δεν είναι νέα γνώση. Κάτι που ήδη γνώριζες ότι αποτελεί ζήτημα. Για παράδειγμα, το ότι κάποιοι φοιτητές ζορίζονται με τα πολλά διαγωνίσματα στο τέλος του εξαμήνου.
  • Από την άλλη, η νέα γνώση είναι αυτό που μαθαίνεις από τα δεδομένα το οποίο δεν ήξερες προηγουμένως ή απλά είχες ένα προαίσθημα ή μια υποψία για αυτό. Επίσης, νέα γνώση είναι ευρήματα που είναι αντίθετα σε αυτό που ήδη ήξερες, επιβεβαιώνουν τις υποψίες σου ή ποσοτικοποιούν την σημαντικότητα των ζητημάτων. Για παράδειγμα, ένα εύρημα που δείχνει ότι το 90% των μαθητών ζορίζονται με τις εξετάσεις, είναι μια γνώση που αξίζει να εξετάσει κανείς.

Ποια γνώση μπορεί να οδηγήσει σε ενέργειες και ποια όχι;

  • Για παράδειγμα, οι φοιτητές παραπονιούνται για το επίπεδο κάποιων μαθημάτων αλλά δεν λένε συγκεκριμένα ποια μαθήματα. Είναι δύσκολο να κάνεις κάποια ενέργεια για να το βελτιώσεις αυτό. Ακόμα μπορεί να παραπονιούνται για την τοποθεσία του πανεπιστημίου ή για τον καιρό. Αυτές είναι γνώσεις που δεν μπορούν να οδηγήσουν σε ενέργειες.
  • Ευρήματα που οδηγούν σε ενέργειες είναι αυτά που μπορούν να μεταφραστούν σε συγκεκριμένες ενέργειες. Μπορεί να είναι εύκολες αλλαγές, μακροπρόθεσμη στρατηγική ή πιο περίπλοκες ενέργειες. Για παράδειγμα, αν οι φοιτητές παραπονιούνται ότι οι ημερομηνίες των εξετάσεων δεν βολεύουν, μπορείς να το αντιμετωπίσεις άμεσα αλλάζοντας τον τρόπο που παράγεται το πρόγραμμα. Αν αναφέρουν έλλειψη χώρων διαβάσματος μπορείς να αυξήσεις τον προϋπολογισμό για τη δημιουργία χώρων.
Τέλος, το ότι η γνώση που αντλείς από τα δεδομένα δεν μεταφράζεται σε ενέργειες δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι είναι άχρηστη. Το κλειδί σε κάθε περίπτωση είναι η κριτική σκέψη του αναλυτή και του λήπτη των αποτελεσμάτων της ανάλυσης, που συνήθως είναι και το άτομο που λαμβάνει τις αποφάσεις.

Πηγή: linkedin.com