17 Αύγουστος 2018

Η IBM Watson έκανε μια ξεκάθαρη επίδειξη των μεγάλων δυνατοτήτων όσον αφορά την απάντηση ερωτήσεων που βασίζεται στα analytics

Στις 14, 15 και 16 Φεβρουαρίου, η IBM Watson προκάλεσε τους νικητές του Jeopardy, Ken Jennings και Brad Rutter, σε ένα γύρο του Jeopardy διάρκειας τριών ημερών. Νίκησε η IBM Watson. Η IBM επένδυσε τέσσερα χρόνια δουλειάς από ένα σωρό επιστήμονες της πληροφορικής της IBM Research, καθώς επίσης και μια σημαντική ποσότητα υλικού Η/Υ και λογισμικού off-the-self, open source και custom, για να δημιουργήσει τη Watson.

 

Η Watson είναι «μια μαζικά παράλληλη πιθανοκρατική αρχιτεκτονική που βασίζεται στις αποδείξεις» για την απάντηση σε ερωτήσεις. Στην Watson, η IBM συνδύασε το βαθύ NLP με το machine learning, έναν αλγόριθμο ψηφοφορίας, μια μέθοδο ερμηνείας των ερωτήσεων και αξιολόγησής τους δημιουργώντας παράλληλες υποθέσεις, τη Hadoop και την UIMA για προεπεξεργασία, καθώς επίσης και τη συνήθη αναζήτηση, λογισμικό fuzzy matching και ένα σύστημα in-memory caching για να εξοικονομήσει χρόνο στην ανάκτηση. Η δύναμη αυτού του συστήματος είναι ο συνδυασμός όλων αυτών των δυνατοτήτων.

 

Στο τέλος του 2011, η IBM ανακοίνωσε ότι θα προωθήσει τη Watson για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του πραγματικού κόσμου για την τεχνολογία της. Την ίδια στιγμή, η IBM προκάλεσε άλλους πωλητές να συνδυάσουν στοιχεία τεχνολογίας με νέους τρόπους για να δημιουργήσουν εφαρμογές game-changing.

 

Το ευρύτερο θέμα που περιβάλλει την IBM Watson είναι η είσοδος το 2011 στην αγορά της ενοποιημένης πρόσβασης και τεχνολογίας ανάλυσης επιπρόσθετων μεγάλων πωλητών πληροφορικής. Ενοποιημένη πρόσβαση και τεχνολογία ανάλυσης είναι το λογισμικό που συνδυάζει τις δυνατότητες διαχείρισης, ανάλυσης και πρόσβασης δομημένων και μη δομημένων δεδομένων. Ιστορικά, η τεχνολογία για το χειρισμό καθενός από αυτούς τους τύπους δεδομένων αναπτύχθηκε σε παράλληλα μονοπάτια. Το 2011, η HP αγόρασε την Autonomy και τη Vertica και η Oracle αγόρασε την Endeca, με στόχο τη συγχώνευση μη δομημένων και δομημένων πληροφοριών σε μια και μόνη πλατφόρμα analytics/έρευνας/επιχειρηματικής ευφυΐας πάνω στην οποία πρόκειται να χτιστούν νέοι τύποι εφαρμογών. Τέλος, υπάρχει μια σημαντική μάζα μεγάλων πωλητών για να ωθήσει προς τα εμπρός την αγορά.