18 Νοεμβρίου 2017

Τα BI και τα εργαλεία analytics στην κορυφή της λίστας των top προγραμμάτων λογισμικού για το 2014.

 

Ο BrianTvenstrup έχει μεγάλα σχέδια για να διευρύνει τη χρήση των analytics στην εταιρεία του.Ο Tvenstrup είναι ο διευθύνων σύμβουλος στο κομμάτι των analytics στην εταιρεία ModernMarketingConceptsInc., μία εταιρεία παροχής υπηρεσιών μάρκετινγκ στο Binghamton, NY. ; κατά τη διάρκεια του 2014, σκοπεύει να εφαρμόσει λογισμικό για predictiveanalytics στα αρχεία καταγραφής της δραστηριότητας της ιστοσελίδας και στα δεδομένα clickstream με σκοπό να προσπαθήσει να καταλάβει ποιοι από τους καταναλωτές των πελατών του είναι έτοιμοι να αγοράσουν – και ποιοι μπορεί να χρειαστούν μια ώθηση. Ο στόχος είναι να εστιάσουν καλύτερα οι προσπάθειες του μάρκετινγκ και να αυξηθούν οι πωλήσεις.

Και ο Tvenstrup δεν είναι ο μόνος που αναζητά καινούργιους τρόπους για να αντλήσει αξία από τα δεδομένα μέσα από τη χρήση του ΒΙ (businessintelligence) και εργαλείων analytics. Η ετήσια έρευνα ITPriorities της TechTarget, που διεξήχθη στο τέλος του 2013, βρήκε ότι η BI, τα analytics και τα προγράμματα αποθήκευσης δεδομένων κατέκτησαν την κορυφή της λίστας για τις σχεδιασμένες πρωτοβουλίες λογισμικών στους οργανισμούς το 2014. Σχεδόν το 41% των 3.088 ερωτηθέντων – 40,9% για την ακρίβεια- ανέφεραν ότι οι εταιρείες τους θα αναπτύξουν προγράμματα αυτής της κατηγορίας. Αυτό ξεπέρασε τις σχεδιασμένες πρωτοβουλίες για εφαρμογές κινητών (37,1%), την αυτοματοποίηση των επιχειρηματικών διαδικασιών (27,7%), την προσανατολισμένη στις υπηρεσίες αρχιτεκτονική (22,2%) και ακόμη και την κατά παραγγελία ανάπτυξη εφαρμογών (35,5%)

Ο Tvenstrup δήλωσε ότι η μεγάλη αύξηση στην διαθεσιμότητα του Διαδικτύου και των δεδομένων για τους πελάτες έχει καταστήσει πολύ πιο εύκολο για την ModernMarketingConcepts να ερευνήσει περισσότερο τον κόσμο των predictiveanalytics, ο οποίος πιστεύει ότι μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία μεγάλης επιχειρηματικής αξίας για τους πελάτες του.

“ Αν δεν έχεις τα δεδομένα, μπορείς να έχεις τα καλύτερα εργαλεία λογισμικού στον κόσμο, αλλά θα μοχθήσεις για να καθοδηγήσεις τις επιχειρηματικές σου αποφάσεις” δήλωσε. “ Έχουμε φτάσει σε ένα οριακό σημείο όπου τώρα είναι απλά μια έκρηξη” στο ποσό των χρήσιμων δεδομένων που συλλαμβάνονται.

Η CIBC, μια εταιρεία παροχής τραπεζικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών με έδρα το Τορόντο, σχεδιάζει επίσης να κάνει μία μεγάλη ώθηση προς τα biganalytics απο το 2014 και στο μέλλον. Ο SamDotro, διευθυντής στο τμήμα επιχειρηματικής αρχιτεκτονικής στη CIBC δήλωσε ότι η τράπεζα εκτελεί ήδη δοκιμαστικά κάποιες εφαρμογές για predictive και biganalytics για χρήσεις όπως αξιολόγηση των εκστρατειών μάρκετινγκ, εντοπισμό απάτης και αξιολόγηση των επιχειρηματικών κινδύνων.

Ο Τραπεζικός τομέας για την BI και analytics

ODotro, ο οποίος πήρε μέρος σε ένα πάνελ συζήτησης σχετικά με τη διοίκηση των bigdata και των analytics στο συνέδριο “2014 OracleIndustryConnect” στη Βοστώνη, δήλωσε ότι αναμένει ότι θα υπάρξει αναπτύξεις της παραγωγής στο τέλος του χρόνου, με περισσότερες να ακολουθούν το 2015. “Δεν έχουμε άλλη επιλογή” δήλωσε. “Θα είμαστε καθυστερημένοι αλλιώς. Η πληροφορία είναι βασιλιάς”

Ένας από τους επιχειρηματικούς στόχους της πρωτοβουλίας για analytics είναι να βελτιωθεί το μάρκετινγκ της CIBC και οι προσπάθειες για την εξυπηρέτηση των πελατών. Αλλά επίσης στοχεύει να δημιουργήσει μέσα στη τράπεζα μία κουλτούρα προσανατολισμένη στα δεδομένα, δήλωσε ο Dotro ο οποίος εργάζεται έξω από τα γραφεία της CIBC στη Νέα Υόρκη. “Προς το παρόν, υπάρχει ακόμη το ένστικτο στις αποφάσεις” δήλωσε. “ Σε πέντε χρόνια, θα είμαστε μια επιχείρηση καθοδηγούμενη από τα δεδομένα”

Μία άλλη επιχείρηση η οποία έχει στόχο να γίνει καθοδηγούμενη από τα δεδομένα είναι η AlfaInsurance, μια ασφαλιστική στο Montgomery, Ala, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στην Αλαμπάμα, στο Μισισίπι και στη Τζόρτζια. Μιλώντας στο TDWIBIExecutiveSummit στο Λας Βέγκας το Φεβρουάριο, ο MikeRowell, αντιπρόεδρος της επιχειρηματικής ανάπτυξης, δήλωσε ότι η εταιρεία μπήκε στο μονοπάτι της επιχειρηματικής ευφυΐας το 2007. Αρχικά, η Alfa ήθελε να βασίζει τις ανάληψη αποφάσεων στην ανάλυση δεδομένων, η οποία ξεκίνησε το 2009. Από τότε, ο οργανισμός έχει επεκτείνει τη χρήση των analytics σε σχεδόν κάθε κομμάτι της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένου της ανίχνευσης απάτης, τη δημιουργία ανταγωστικού πλεονεκτήματος και στην οικονομική πρόβλεψη.

Ο Rowell δήλωσε ότι η επιχειρηματική ευφυΐα επέτρεψε στην Alfa να “σχεδιάσει ένα πρόγραμμα μάρκετινγκ που θα μας επέτρεπε να βρούμε τους σωστούς πελάτες” εννοώντας αυτούς με μεγάλη αξία για την εταιρεία. Με τη σειρά του, αυτό βοήθησε την Alfa να μειώσει το ποσοστό ζημίας της στις πολιτικές κατά εννέα ποσοστιαίες μονάδες από το 2010 έως το 2013. “Αυτό δεν ακούγεται σαν κάτι μεγάλο”, δήλωσε. “ Αλλά όταν μιλάς για περιθώριο κέρδους 3% ή 4%, είναι διαφορά μεταξύ του βγάζω λεφτά από το δεν βγάζω λεφτά"

Το υψηλό επίπεδο ενδιαφέροντος κατά μήκος των επιχειρήσεων στη χρήση ΒΙ και συστημάτων analytics για να βελτιώσουν τη λήψη αποφάσεων δεν αποτελεί έκπληξη, δήλωσε ο MervAdrian, ένας αναλυτής στην GarnerInc. Σε μία συνέντευξη μέσω e-mail, δήλωσε ότι έρευνες δείχνουν διαρκώς ότι η αποτελεσματική χρήση της πληροφορίας βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων στις επιχειρήσεις. Αυτό που είναι καινούργιο, πρόσθεσε, είναι η βελτιωμένη ικανότητα άντλησης βαθέων γνώσεων από τα δεδομένα.

“ Συνεχίζουμε να λαμβάνουμε περισσότερες πληροφορίες για να δουλέψουμε μ’ αυτές και καλύτερα εργαλεία για να τις επεξεργαστούμε, έτσι είναι φυσικό οι οργανισμοί να βλέπουν την κατηγορία ως ένα αναγκαίο μονοπάτι για βελτίωση.”, δηλώνει ο Adrian.

Η απαραίτητη φροντίδα που απαιτούν τα δεδομένα του ΒΙ

Ακόμα, οι οργανισμοί χρειάζεται να είναι προσεκτικοι καθώς θα σχεδιάζουν τις εφαρμογές του ΒΙ και των εργαλείων analytics τους. Μόνο το 19,7% των ερωτηθέντων σε έρευνα της TechTarget δήλωσε ότι οι εταιρείες τους πήραν πρωτοβουλίες για την ποιότητα των δεδομένων ή τη διακυβέρνηση δεδομένων στον κύκλο εργασιών για το 2014. Αυτό μπορεί να συμβαίνει διότι πολλοί οργανισμοί έχουν ήδη ενεργά προγράμματα ποιότητας και διακυβέρνησης. Υλοποιώντας όμως ένα πρόγραμμα analytics χωρίς πρώτα να μπαίνουν σε τάξη οι διαδικασίες ποιότητας δεδομένων και οι πολιτικές διακυβέρνησης των, το πρόγραμμα θα μπορούσε να καταλήξει σε ασταθείς πληροφορίες οι που θα περιορίζουν την αξίας του ΒΙ και των analytics.

“ Αν δεν μπορείτε να εμπιστευτείτε τα δεδομένα, δεν μπορείτε να εμπιστευτείτε και τα αποτελέσματα.” Δήλωσε ο Adrian. “Η σύγχρονη έκρηξη στην επένδυση στα νέα δεδομένα και στα εργαλεία συμβαίνει καμιά φορά έξω από τα υφιστάμενα, προσεχτικά κατασκευασμένα καθεστώτα διακυβέρνησης, οπότε υπάρχει μεγάλο ρίσκο εδώ”

Ένα άλλο πιθανό κρίσιμο σημείο είναι η διαθεσιμότητα των εργαζομένων που να μπορούν να τρέξουν ερωτήματα analytics και να φτιάξουν αναφορές – και να καταλάβουν τα αποτελέσματα που παράγουν. ΟTvenstrup δήλωσε ότι η ModernMarketingConcepts τώρα ζητά από τους εμπόρους της, που θεωρούνταν παραδοσιακά δημιουργικοί επαγγελματίες, να έχουν κάποια γνώση στη χρήση των αναφορών. Αλλά δεν μπορούν όλοι να εξισορροπήσουν την απαίτηση, να γίνεται χρήση των δεδομένων στη λήψη των αποφάσεων με το είδος της σκέψης που εφαρμόζεται στην δημιουργία εκστρατειών μάρκετινγκ, πρόσθεσε.

Παρόλα αυτά, ο Tvenstrup πιστεύει ότι το μέλλον ανήκει στις επιχειρήσεις που μπορούν να εκμεταλλευτούν την αναπτυσσόμενη διαθεσιμότητα των δεδομένων και πιο φιλικών προς το χρήστη εργαλείων ΒΙ και analytics.