Internet analytics
Τα internet analytics είναι εργαλεία που κάθε οργανισμός μπορεί να χρησιμοποιήσει για να μετρά την απόδοση μιας ιστοσελίδας. Είναι φιλικά προς το χρήστη και δεν απαιτούν πολύ τεχνικές γνώσεις. Έχουν αρκετές δυνατότητες όπως μέτρηση της επισκεψιμότητας, μοναδικών επισκεπτών, σελίδων ανά επισκέπτη, πηγών επισκεψιμότητας, του χρόνου παραμονής στη σελίδα και άλλα.
Βασιζόμενοι σε αυτά τα δεδομένα μπορούμε να βελτιώσουμε αρκετά τη δομή και το περιεχόμενο της σελίδας μας πετυχαίνοντας μετρήσιμα αποτελέσματα.
Πολύ σημαντικό στοιχείο για το διαχειριστή μιας ιστοσελίδας είναι οι τρόποι με τους οποίους κάποιος επισκέπτεται τη σελίδα του. Με τα internet analytics μπορεί να ξέρει πόσοι επισκέπτες ξέρουν το domain name και το πληκτρολογούν απευθείας, πόσοι βρίσκουν τη σελίδα μέσω google ή άλλων μηχανών αναζήτησης και πόσοι επισκέπτονται τη σελίδα μέσω ενός συνδέσμου ή μιας πληρωμένης καταχώρησης. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να βελτιστοποιηθούν τα αποτελέσματα που δίνει το κάθε κανάλι με άμεση συνέπεια και τη συνολική αύξηση της επισκεψιμότητας.
Τα internet analytics προσφέρουν βοήθεια στο μάρκετινγκ αφού δίνουν πληροφορίες για τα δημογραφικά των χρηστών αλλά και τη συμπεριφορά τους κατά τη διάρκεια πλοήγησης στις ιστοσελίδες. Επιπλέον προσφέρουν βοήθεια στην ανάλυση λέξεων-κλειδιών ώστε η σελίδα να εμφανίζεται σε καλύτερη θέση στις μηχανές αναζήτησης σε συγκεκριμένες λέξεις. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης - search engine optimization (SEO).
Τα internet analytics έχουν πολύ μεγάλη σημασία για τα e-shops αφού εκεί στόχος είναι, εκτός των άλλων, η μεγιστοποίηση του conversion rate (λόγος αγοραστών προς επισκέπτες της σελίδας). Τα analytics βοηθούν στη διερεύνηση των καλύτερων μεθόδων για αύξηση των πωλήσεων μέσω μιας ιστοσελίδας. Ο πιο διαδεδομένος τρόπος είναι το τυχαίο πείραμα, όπου για παράδειγμα για ένα e-shop σχεδιάζονται αρκετά διαφορετικά layouts και τεστάρονται σε ομάδες χρηστών, επιλέγοντας αυτό με τα καλύτερα αποτελάσματα.