Το μυστηριώδες ZOOX project
Μια κοινοπραξία αυτοκινήτων της Silicon Valley από την Αυστραλία έχει εκτιμηθεί στο $1,9 δισεκατομμύριο, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει ενημέρωση σχετικά με τις ακριβείς δραστηριότητες της εταιρείας.
Η μυστηριώδης start-up ονόματι Zoox, την οποία ίδρυσε ο αυστραλιανής καταγωγής Tim Kentley-Klay, έχει παραμείνει σε αόρατη λειτουργία κατά τη διάρκεια των δύο ετών ενεργής δραστηριότητας.
Η ιστοσελίδα της εταιρείας δεν περιέχει λεπτομέρειες σχετικά με τις δραστηριότητές της, ενώ η σελίδα της στο LinkedIn προσφέρει ελαφρώς περισσότερες πληροφορίες.
«Δημιουργούμε απολύτως αυτόνομα οχήματα, καθώς και το οικοσύστημα που χρειάζεται ώστε να δώσει την τεχνολογία αυτή στην αγορά», υποστηρίζει η σελίδα LinkedIn της εταιρείας.
«Ανάμεσα στη ρομποτική, τη νοημοσύνη των μηχανών και το σχεδιασμό, η Zoox στοχεύει στη δημιουργία τρίτης γενιάς μεταφορών ως υπηρεσία στα αστικά περιβάλλοντα.
«Πιστεύουμε ότι η μετάβαση σε αυτό-οδηγούμενα οχήματα απαιτεί το συνδυασμό μιας κομψής θεώρησης και της ασυμβίβαστης εκτέλεσης των σχεδίων».
Παρά τη φιλόδοξη περιγραφή στο LinkedIn, η Zoox δεν προσφέρει λεπτομέρειες σχετικά με την τεχνολογία της.
Όπως φαίνεται, το μυστήριο που καλύπτει την εταιρεία λειτουργεί, με την SiliconBeat να αναφέρει πως η Zoox σημείωσε περαιτέρω κέρδη $64 εκατομμυρίων τον περασμένο μήνα- οδηγώντας τη συνολική αξία της εταιρείας στο $1,9 δισεκατομμύριο.
Οι επενδύσεις είναι ευπρόσδεκτες από τη Zoox, καθώς επιτρέπουν στην εταιρεία να ανταγωνιστεί οικονομικά την Google, την Uber και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά αυτό-οδηγούμενων οχημάτων.
Πέρα από τη χρηματοδότηση, η Zoox είναι μία από τις 18 εταιρείες που έχουν λάβει έγκριση στον έλεγχο αυτό-οδηγούμενων αυτοκινήτων στους δρόμους της Καλιφόρνια.
Ενώ ο Kentley-Klay έχει συνεισφέρει στις αόρατες λειτουργίες της εταιρείας με την αποχή του από τα μέσα ενημέρωσης, προσέφερε ορισμένες πληροφορίες σχετικά με το επιχειρηματικό μοντέλο της Zoox κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου το Μαίο.
«Δεν θεωρούμαστε εταιρεία αυτό-οδηγούμενων οχημάτων», υποστήριξε ο ίδιος κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, σύμφωνα με την AFR.
«Πιστεύουμε πως είμαστε περισσότερο μια εταιρεία ρομποτικής, όχι αυτοκινητοβιομηχανία. Και θεωρώ πως όταν βλέπεις την κίνηση μέσα από αυτό το πρίσμα, αρχίζεις να σκέφτεσαι διαφορετικά».
Ο Kentley-Klay συνέχισε λέγοντας πως η Zoox επικεντρώνεται περισσότερο στην τεχνολογία αυτό-οδηγούμενων οχημάτων παρά στην ικανότητα παραγωγής οχημάτων ευρείας κλίμακας.
«Δε χρειαζόμαστε παρμπρίζ, δε χρειαζόμαστε τιμόνι, δε χρειαζόμαστε πλαϊνούς καθρέφτες, δε χρειαζόμαστε υαλοκαθαριστήρες. Χρειαζόμαστε απλώς να βελτιστοποιήσουμε την αρχιτεκτονική της θεώρησης οχημάτων και όχι της ανθρώπινης θεώρησης», υποστήριξε.
«Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε επίσης να αλλάξουμε την εσωτερική εμπειρία, ώστε να βελτιστοποιήσουμε αυτό που θέλουμε να κάνουμε, και όχι ό,τι αφορά την επιχείρηση της οδήγησης πίσω από ένα τιμόνι».
Χωρίς να δώσει περισσότερες πληροφορίες, ο Kentley-Klay πρόσθεσε πως η εταιρεία πρόκειται να δημιουργήσει κάτι που δεν έχει ξαναγίνει.
«Το προϊόν αυτό είναι κάτι ανάμεσα στην ιδιοκτησία ΙΧ και στις δημόσιες συγκοινωνίες», ανέφερε.
«Όταν δεν το χρησιμοποιεί κάποιος, το χρησιμοποιεί κάποιος άλλος. Αλλά όταν είσαι μέσα στο αυτοκίνητο, είναι σαν να είναι δικό σου ή κάτι παραπάνω. Ίσως μια μέρα μετατραπεί σε κάτι παρόμοιο με την εμπειρία αεροσκάφους».
Πηγή: news.com.au